طرح مراقبت از سالمندان زنجانی در منزل اجرا شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: طرح مراقبت از سالمندان زنجانی در منزل اجرا شده است و مراقبان آموزش دیده با مراجعه به خانه‌های سالمندان خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند.

روح اله خدابنده لو سرپرست بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح مراقبت از سالمندان زنجانی در منزل گفت: در این طرح،‌ افراد نیازمند و بسترگرا نیز معاینه می شوند.

وی اضافه کرد: بهزیستی استان زنجان تلاش می کند با اجرای برنامه‌های خانواده‌محور به نگهداری سالمندان حتی بالای ۹۰ سال در خانه کمک کند و زمینه حضور و زندگی آنها در خانواده را بیش از گذشته فراهم نماید.

خدابنده لو یادآور شد: هم اکنون سه مرکز شبانه روزی سالمندان زنان و مردان شامل یک مرکز سالمندان مردان و یک پردیس سالمندان در زنجان و یک مرکز سالمندان زنان در هیدج فعالیت می کند.

به گفته این مسوول همچنین ۲ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در شهرستان زنجان و ۲ سمن (بنیاد فرزانگان مهرآفرین زنجان و پیشکسوتان خدابنده) در حوزه مشارکت اجتماعی و ایجاد روحیه شادی و نشاط در سالمندان فعال هستند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه نگهداری از سالمندان در خانه نقش مهمی در ارتقای سلامت آنان دارد، گفت: افسردگی، بیماری‌های زمینه‌ای و مسائل روحی در سن بالا مشکلاتی را برای افراد به وجود می‌آورد.

وی یادآور شد: استفاده از تجربه و پیشنهادهای سالمندان در خانواده‌ها برای سالمندانی که توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شوند می‌تواند نقش مهمی در ارتقای روحیه و عزت‌نفس آنها داشته ‌باشد.

خدانبده لو خاطر نشان کرد: سالمندان منبع عظیمی از تجربه و اطلاعات هستند که دانش آنها به مرور زمان و با پختگی در طول سال‌های دراز عمر به دست آمده و می‌تواند رهگشای جوانان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.