بیش از ۳۰ هزار تن عسل در آذربایجان‌غربی تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۰ هزار و ۳۶۰ تن عسل در سطح زنبورستان‌های استان تولید شد و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شده است.

پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ زنبورستان در استان فعالیت دارند که ۱۲۵ هزار کندوی بومی و یک میلیون ۵۰۰ کندوی مدرن در این زنبورستان‌ها وجود دارد

وی با بیان اینکه رتبه آذربایجان‌غربی در تعداد زنبورستان در کشور چهارم است، اضافه کرد: ۶ هزار و ۲۷۳ نفر زنبوردار در این زمینه اشتغال دارند که رتبه اول در زمینه اشتغال در کشور در بخش زنبور داری متعلق به این استان است.

بستانچی ادامه داد: با توجه به سردسیری بودن این منطقه در زمستان زنبورستان‌ها به استان‌های گرمسیر مهاجرت می‌کنند و در بهار باز می‌گردند.

وی با اشاره به صادرات فرآورده‌های زنبور عسل افزود: این موضوع موضوعی است که قابل توجه است چرا که هم اکنون بیشترین عسل کشور از این استان تولید و روانه بازار می‌شود و کیفیت عسل استان بسیار بالاست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: صادرات فرآورده‌های زنبور عسل از جمله گرده گل، زهر زنبور عسل، موم، بره موم، ژله رویال هم برنامه‌هایی داریم و پارسال ۱۳۶ تن گرده گل در استان تولید شد که رتبه اول متعلق به این استان است.

به گفته بستانچی، هم اکنون صادرات زنبور عسل با کندو به کشور‌های همسایه از جمله عراق وجود دارد که درصدد افزایش این بازار‌ها و در صدد راه اندازی زنجیره ارزش تولیدات زنبور عسل هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.