وزارت بهداشت غزه آخرین آمار مربوط به شهدا و مجروحان فلسطینی در عملیات رژیم صهیونیستی در این باریکه را منتشر کرد.

رژیم صهیونیستی پس از شکست اطلاعاتی در عملیات هفتم اکتبر جنبش مقاومت فلسطین (حماس) که منجر به کشته شدن یک هزار و ۲۰۰ صهیونیست و اسارت ۲۴۰ تن دیگر شد، عملیات گسترده زمینی خود در غزه را از ۲۷ اکتبر آغاز کرد. این عملیات که با پوشش هوایی گسترده و بمباران مناطق مسکونی همراه بوده است هدفی جز افزایش تلفات غیرنظامیان ندارد. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (سه شنبه) در جدیدترین آمار خود پیرامون تلفات جنگ در این باریکه اعلام کرد تاکنون طی عملیات توحش آمیز اسراییل ۲۰ هزار و ۹۱۵ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۵۴ هزار و ۹۱۸ تن نیز مجروح شده اند. 

این بیانیه می‌افزاید: تنها طی شبانه روز گذشته ۲۴۱ غیرنظامی شهید و ۳۸۲ تن مجروح شده اند. 

همچنین مراکز درمانی و ارائه دهنده خدمات بهداشتی نیز از گزند دشمن صهیونیست در امان نبوده اند به طوری که ۲۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان غزه اکنون به دلیل بمباران و نبود امکاناتی همچون سوخت توانایی ارائه خدمات به مراجعه کنندگان را ندارند. 

به طور کلی ۷۴ درصد از تمامی مراکز درمانی شامل بیمارستان‌ها و کلینیک‌های غزه از رده خدمات دهی خارج شده اند. 

همچنین امروز مرکز جمعیت هلال احمر فلسطین در خان یونس به طور مستقیم هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت. مقامات بهداشتی می‌گویند با توجه به نبود امکانات کافی و ادامه بمباران مراکز درمانی از سوی اسراییل، وقوع فاجعه تعطیلی سیستم بهداشت و درمان غزه دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار