کردستان رکورد مشارکت مردمی را شکست

دستیار استاندار کردستان از ثبت ۱۲ هزار ایده در استان در طرح ملی شهریاران تا پایان آذرماه امسال خبر داد و گفت: در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم.

 محمد صادق صادقی امروز در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به تشریح طرح ملی شهریاران، اظهار داشت: در این طرح ملی چند منظوره، مسئولان با هدف شناخت ظرفیت‌های محلی و حل مسائل؛ امکانات و خدمات دولتی را پای کار جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی می‌آورند و مانع‌زدایی و آسان‌سازی خواهند نمود. 

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی، هدف اصلی اجرای طرح شهریاران را مشارکت مردم در برنامه‌های دولت برشمرد و گفت: در این طرح مردم برای حل مسائل پیش‌قدم می‌شوند و همزمان مسئولان نیز باید با شناختن ظرفیت‌های مردمی و حمایت‌های گوناگون موانع را از سر راه مردم بردارند.

وی تاکید کرد: مردم باید در تصمیم گیری، تصمیم سازی، اجرا و نظارت امور مشارکت داشته باشند، چرا که دولت برای مردم است و انقلاب اسلامی ایران با حمایت و پشتوانه مردم پیروز شد.

صادقی از ثبت ۱۲ هزار ایده در طرح ملی شهریاران در کردستان خبر داد و گفت: این طرح بستری برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، حلقه‌های‌میانی، گروه‌های‌مردمی و آحاد مردم در راستای ارائه راهکار برای حل مسائل کشور است و در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم. 

وی گفت: از مهم‌ترین اهداف این طرح می‌توان به مواردی نظیر گفتمان‌سازی و مردمی‌سازی حل مسائل‌کشور، الگونمایی از ده‌ها اقدام مردمی‌سازی، با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و دریافت صد‌ها ایده مردمی‌سازی برای حل مسائل کشور اشاره کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی اضافه کرد: شهریاران به اقداماتی اطلاق می‌شود که سه ضلع مدیران، حلقه‌های‌میانی و آحاد مردم را در کنار خود برای حل یک یا چند مسئله دارا بوده و دارای دو ساحت ثبت ایده و ثبت اقدام است، ثبت اقدام مربوط به تجربیات دولت است که باید نقش دولت و مردم در آن نمایان باشد، نقش دولت نظارت، حمایت و پشتیبانی از امور مردمی است. 

صادقی افزود: حلقه میانی می‌تواند فردی یا جمع یا یک گروه موثر باشد که با سازماندهی و راهنمایی گروه‌های مردمی واسطه مانع زدایی و آسان_سازی امور و جلب حمایت از طریق دولت را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی به بیان اینکه ایده‌ها شامل پیشنهادات نخبگانی است که تاکنون ظهور و بروز نیافته است، اظهار کرد: طرح ملی شهریاران بستر و فرصتی برای ثبت این ایده‌ها در سرفصل‌های مختلف و عرضه طرح‌های جدید است.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی با اشاره به آغاز ارزیابی این ایده‌ها در استان، گفت: طی ارزیابی ها، ایده‌ها در حوزه‌های مختلف غربالگری و دسته بندی خواهد شد و هر کدام از این ایده‌ها که ابعاد مردمی سازی در آن رعایت شده باشد به مرحله داوری ملی ارجاع می‌شود.

صادقی عنوان کرد: تمامی مطالبات و پیشنهاد‌ها به ارگان‌های مختلف که توسط گروه‌های مردمی ثبت و پیشنهاد شده است، برای امکان‌سنجی اجرا ارجاع شده و همچنین ایده‌های برتر نیز به مرحله کشوری ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.