یک کارشناس اقتصادی گفت: پیشنهاد ما این است که سهمیه بنزین به کد ملی داده شود و سپس عرضه و تقاضا شکل گیرد.

امروز در میز اقتصاد در خصوص قیمت و نحوه تخصیص بنزین با حضور دو کارشناس اقتصادی همت قلی زاده و ملکی نکاتی مطرح شد.

ملکی گفت: ناترازی سوخت محصول دو کلان روند در سمت عرضه و تقاضا است و اکنون به نظر می‌رسد که عرضه و تولید نمی‌تواند پا به پای تولید حرکت کند و باید این فاصله را کاهش دهیم. امسال وارد واردات بنزین هم شدیم که این برای امنیت ملی کشور هم خطرناک است.

قلی زاده در ادامه بیان کرد: نمی‌توان در خصوص بنزین حرف زد و یارانه آن را نادیده گرفت. ما یک بستر فکری طراحی کردیم تا زمانی که مسئله را درست نبینم نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. در پروژه هدفمندی یارانه واقعیت مطرح نشد و قیمت بنزین فوب خلیج فارس ۲۲ هزار دلار و دلاری هم ۶۰ سنت است و مصرف ما بالا است.

ملکی گفت: هر نفر ایرانی دو برابر متوسط دنیا مصرف سوخت دارد و چین و فرانسه از ما مصرف کمتری دارند. ایران در رتبه ۱۱ در مصرف لیتر به ازای هر یک کیلومتر پیمایش است که مراجع آن آژانس بین‌المللی است. هیچ کس آبان ۹۸ را قبول ندارد و با هیچ شوک درمانی موافق نیستیم.

همت قلی بیان کرد: ما رتبه ۱۸ مساحت جهان و ۲۵ اقتصاد جهانی را داریم و بسیاری از کشور‌ها اصلا این جایگاه را ندارند. سال ۸۹ این صحبت می‌شد که ۸۰ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهیم و به نسبتی از جهانی شدن قیمت رفتیم. اکنون یارانه بنزین ۸۶ میلیارد دلار است و چیزی به اسم یارانه پنهان انرژی نداریم؛ همچنین مصرف زیاد نیست و قیمت پیشنهادی بنزین تثبیت ۳ هزار تومان و تک نرخی شدن است.

ملکی گفت: به یک عده‌ای محصولی می‌رسد و به عده‌ای خیر که این باید برابر باشد. باید در خصوص سازوکار قیمت صحبت شود و بهترین سازوکار تشکیل سازوکار قیمتی بر اساس عرضه و تقاضا است. اصلا دلیل ندارد، چون مردم خودرو ندارند یارانه انرژی دریافت نکنند؛ زیرا انرژی مزیت ما است. دولت باید از قیمت گذاری کنار رود و دولت امانت دار خوبی هم نیست. کشوری که رتبه نخست منبع انرژی را دارد چرا باید در زمستان و تابستان با مشکل روبه رو شود؟ فقط با تشکیل صف مصرف را کم می‌کنیم. پیشنهاد ما این است که سهمیه به کد ملی داده شود و بعد عرضه و تقاضا شکل گیرد.

در ادامه قلی زاده اظهار کرد: ما نباید دولت را حذف کنیم و این مدل پیشنهاد کارشناس را قبول نداریم. هر دو نرخی فساد دارد و باید تک نرخی باشیم. تا سال ۸۵ نفت ملی رایگان بود و از ۸۶ قیمت جهانی شد؛ وضعیت حال اقتصاد چگونه شد و کدام بهتر بود؟

ملکی گفت: هزینه استخراج در قیمت تمام شده دیده شده است. مردم را وادار به سوزاندن انرژی نکنیم. مشکل پیشنهاد کارشناس این است که باید تا کی این کار را انجام دهید؟ در سیستان و بلوچستان کارت جایگاه هم حذف شده است؛ وقتی عرضه نباشد مردم مجبورند نیاز خود را به روشی دیگر تامین کنند.

قلی زاده می‌گوید: بهای تمام شده بنزین هزار و ۳۰۰ تومان است. تورم سالانه را باید بررسی کنیم و بعد افزایش را داشته باشیم. جهانی سازی قیمت انرژی مناسب نیست و باید دلار زدایی شکل گیرد و مسئله‌ها را باید شناخت.

ملکی در نهایت گفت: مکانیز باید عرضه و تقاضا باشد و عدالت باید برای همه شکل گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
من که خودرو ندارم پس سهمیه بنزین من کجا مصرف میشه اگر سهمیه بنزین حق من هست واز این نعمت بهره نمی‌برم دیگران مصرف میکنن راضی نیستم. وهمچنین اگر خودرو حق من هست ونمیدهند راضی نیستم. وهمچنین اگر پول نفت خدادادی هق من است ونمیدهند راضی نیستم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا سرگزی
۰۹:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
بنظرم با توجه به اظهارات حضار و کارشناسان در سیما بهتر است پول انرژی تخصیص یافته به افراد در مسیر تولید، احداث کارخانجات پالایش و مصرف انرژي خانوارها،، آب و برق و گاز،
و تخصیص سهام کارخانجات تولید انرژی اختصاص یابد،
بخواست افراد در چه مسیر جابجا شود،،
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۶:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۲
اکثر ماشینهایی ک در شهر تردد میکنن تک سرنشین یا دو سرنشینند،از طرفی باعث مصرف و هدر رفت بنزین وسرمایه ملی میشن و ترافیک رو حجیم میکنن و باعث امراض بر اثر آلودگی میشن و از طرفی خوب طرف پول داده و میخواد راحت باشه و حق شهروندیشه!پیشنهاد میکنم یک خودرو دو نفره(ی نفر عقب و ی نفر جلو)برقی طراحی کنین و بسازین!اینجوری منم ک کم در آمدم میتونم خودرو بخرم، و البته کلی از موتوریها(ک منبع اکثر آلودگیهای هوا هستند)هم ترجیح میدن از این خودرو ها بخرن!اینجوری به صورت خودکار مثل اینه که بخش خصوصی خرد اومده و در حمل و نقل شهری سرمایه گذاری کرده،بدون اینکه اتوبوس یا مترویی اضافه شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۸ دی ۱۴۰۲
این طرح اختصاص به کد ملی کاملا مخرب و باعث افزایش هزینه ها و تورم چند صد درصدی میشود و اصلا عملی نیست. قیمت بنزین هم نباید بیش از 3000 تومان باشد چون هرگونه افزایش تورم زا است. راه حل اصلی یعنی ماشین ها را بهینه کنید و اجازه دهید ماشین های هیبریدی و کم مصرف وارد شود . هم برای سوخت هم برای آلودگی هوا
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۶:۲۳ ۰۸ دی ۱۴۰۲
من هم تا حدی این را قبول دارم!اما ب نظر من بهتره وام بانکها در راستای اهداف اصلی کشور باشه!مثلا وام رو به مصرف کننده بدن در جهت خرید خودروهای هیبریدی یا موتور برقی(صرفه جویی وصادرات
بنزین وهوای پاک)در و پنجره دو جداره(صادرات گاز و هوای پاک)،وام برای خرید لوازم خانگی ایرانی(اشتغال و تخصیص غیر مستقیم نقدینگی ب تولید) و البته موارد متنوعی ک از طرفی اهداف مهم اقتصادی زیستی،فرهنگی و بهینه سازی رو حاصل کنه و از طرفی نقدینگی رو به وسیله مصرف کننده واقعی به تولید کننده داخلی برسونه،تخصیص اعتبار در کارتهای یارانه خرید لامپ LED! و.....!اینجوری بعدش میشه کم کم قیمتها و دستمزدها رو هم پلکانی بالا برد تا سطح قابل قبول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۸ دی ۱۴۰۲
ماشین‌ها رو بهینه کنیم یعنی چی؟ یعنی به جای بنزین، آب بریزیم توی ماشین‌ها تا حرکت کنه؟! با شعار که نمیشه یک مملکت رو اداره کرد. وقتی قیمت‌ها خیلی پایینه، هر کی هر چی دلش می‌خواهد مصرف می‌کنه و هیچکس به فکر بهبود اوضاع نخواهد افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۸ دی ۱۴۰۲
کلا یارانه باید به خودروهای حمل و نقل عمومی پرداخت شود ، آن هم نه همینطوری که بتوانند یو استفاده کنند باید براساس پیمایش پرداخت شود و برای دیگران به قیمت تمام شده توزیع گردد و وجوه حاصل از این برنامه را در امور زیربنایی هزینه گردد که برخی هزینه ها رایگان شود مانند بیمارستانها و مراکز درمانی و آموزشی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۸ دی ۱۴۰۲
اختصاص به کد ملی افراد بهتر و منصفانه است چون همه که امکانات فضانوردی ندارند همه که خودرو ندارند و در حق مردم فقیر اجحاف میشود اگر به کد ملی اختصاص بدهید سوخت رابه عدالت و انصاف علی نزدیک تر میباشد....نگذارید تا ما بگوئیم سوخت ما سوخت با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۸ دی ۱۴۰۲
اختصاص به کد ملی افراد بهتر و منصفانه است چون همه که امکانات فضانوردی ندارند همه که خودرو ندارند و در حق مردم فقیر اجحاف میشود اگر به کد ملی اختصاص بدهید سوخت رابه عدالت و انصاف علی نزدیک تر میباشد....نگذارید تا ما بگوئیم سوخت ما سوخت با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
به کد ملی
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۰۹:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
یارانه بنزین رو مثل یارانه به حسابمون واریز کنید چون خیلیا مثل بعضیا دوتا دوتا ماشین ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
قیمت بنزین باید جهانی شود تا مدیریت سوخت حاصل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
راه کار واقعی برای کاهش مصرف ارائه خودروهای استاندارد و کم مصرف و جلوگیری از قاچاق است.. نه گران سازی با طرح های اختراعی که فقط منجر به تورم بالا (مشابه سال 98) و التهاب در جامعه می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
وقتی قیمت‌ها خیلی پایینه، خود به خود اسراف به وجود میاد. توی هیچ جای دنیا قیمت‌های انرژی این‌قدر پایین نیست و دلیل این همه تورم‌ و بدبختی‌ همین اسراف‌های ناشی از پایین بودن قیمت حامل‌های انرژی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
این طرح من درآوردی اختصاص به کد ملی کاملا اشتباه و به ضرر کامل مردم تمام می شود. یک سود جزئی به ظاهر اما هزینه حمل و نقل سرسام آور و تورم در هزاران کالا بسیار بالا خواهد رفت و در آخر مردم فقیر تر خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
کلا دادن یارانه نقدی در هر زمینه ای ایراد دارد، مثل یارانه 45 هزار تومانی که تبدیل به یارانه 300_400 هزار تومانی شد، اما در عوض تورم دو سه برابری در قیمت ها شد، قیمت مرغ قبل از افزایش یارانه چند بود الان چنده!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
توجه کنید :: هرگونه افزایش قیمت بنزین یا طرح های مثل اختصاص به کد ملی فقط و فقط به یک تورم وحشتناک در کشور منجر خواهد شد که بارها به اثبات رسیده، و اتفاقا قشر محروم تر بیشترین آسیب را خواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
میگی چه کار کنیم؟ باز هم به اسم یارانه، سرمایه و بیت‌المال مملکت به باد بره و مردم هم هر روز فقیرتر بشن. این بساط مسخره‌بازی که اسمش رو گذاشتند یارانه، باید جمع بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
عدالت یعنی هرکی هرچقدر مصرف میکنه پولشو کمال و تمام بده

پولداری که ۴ تا ماشین ۶ سیلندر شاسی بلند با مصرف ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داره باید بابت هر لیتر ۸۰ هزار تومن بده

فقط ۳۵ هزار نفر تو کشور از هواپیما استفاده میکنن اونوقت پولشو بقیه میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
اتفاقا به ظاهر اینگونه است، اگر قیمت بنزین با هر طرحی بالا رود، آنهایی که ماشین ندارند بیشتر ضرر می‌کنند به خاطر افزایش چند برابری کرایه ماشین و حمل و نقل. و اثر تورمی وحشتناک در کالاهای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
واردات خودرو رو با هزینه گمرکی صفر رو آزاد کنید قیمت عادلانه بنزین باید هر لیتر ۷۰ هزار تومن باشه اینجوری هم جلوی ولگردی گرفته میشه هم قاچاق
هر نیسان و پیکان وانت و وانت بار و ماشین سنگین و در کل ماشینهای باربری روزانه ۲ میلیون به مردم و کشور خسارت میزنن با مفت خوری و هدردهی گازوییل و بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
حتما کد ملی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۰۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
لطفآ یارانه بنزین را به هر کد ملی واریز کنید تا حق کسانی که ماشین ندارند پایمال نشود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
به کد ملی عدالت برقرار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
لعنت به شما بعد ۶ماه از تحویل خودرو هنوز کارت سوختم نیامده
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۳:۳۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
عدالت میگوید مس رفسنجان و فولاد سپاهان برای کل ایران مابقی برای دزدی،
بازهم با این روش کل ایران در رفاه خواهند بود ولی شکم سیرایی ندارن مثل گرگ گرسنه اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
یارانه بنزین میگن مال همه ی مردمه. به شخص تعلق میگیره. خوده یارانه رو میگن نه. به همه تعلق نمزگیره. عجب حرفیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
طوری ازاهمیت بنزین ویارانه بنزین وسهمیه به کدملی حرف می‌زنند انگار هرکدملی ۲۰۰تومن یارنه سوخت تعلق می‌گیرد اگرهم کدملی را ۲۰لیترسهمیه حساب کنیم دربازار آزاد میشه ۶۰تومن منتهی مصرف کننده ۶۰تومن نمی‌خرد اگه مابه التفاوت سهمیه وآزاد ۲هزارتومن فرق کنه میشه۴۰تومن حالا همون کدملی کرایه تاکسی راباید ۱۰۰درصد بیشتر پرداخت کنه بنظرتون مردم سودمیبرند یامتضررمیشوند؟
این صحبت ازآن دارد با ۴۰تومن دهان ملت رامیبندند وبنیزین را۱۰۰درصد افزایش قیمت می‌دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۷ دی ۱۴۰۲
مگه میشه یارانه بنزین با کد ملی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ول کنید این چرت وپرت بازی را برای تورم ویرانی فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
مسئولان محترم اینقدر خودرو بی کیفیت تولید نکنید و بدید دست مردم!!!الان تو هر خانواده ایی اکثر اعضای اون خانواده ماشین برای خودشون دارند باید برای این مشکل یه راه حل پیدا کنید مثلا قانون گذاشت که تو هر خانواده دوتا ماشین بیشتر نمیشه داشت و به جوانان هم اگه میخوان با ماشین کار کنند ماشین بفروشند در غیر این صورت تا ازدواج نکردند و تو خانواده خودشون هستند خودرو نمیتونند بخرند اینطوری هم مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد و هم مشکل ناترازی بنزین...
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۲:۰۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
دولت طوری نمیشینه که زیرش خیس بشه و نم بکشه. یک ریال به مردم بده 10 ریال از راههای مختلف از دستش کف خواهد رفت. چند خبر قبل و بعد را بخوانید ببنید نوشابه مالیات 16 درصد داره و غذا مالیات 9 درصدی و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
حرف های قلی‌زاده خیلی منطقی بود. بازار انرژی اگه شکل گرفت و این کالای استراتژیک شد بیست هزار تومن چی؟ اونوقت چه بلایی سر تورم و وضعیت فلاک بار مردم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
خودرو با آب کار نمیکنه با بنزین کار میکنه اگر بنزین در ایران ارزانه عوضش خودرو و مخارجو ... گرانه! پس فکر نکنید ملت هیچی نمیفهمن این شماها هستید که بی عرضه هستیدو هنوز نمیدونید کشوری که خودش در نفت و گازو مشتقات اوله بایدم ملتش از لحاظ سوخت تامین باشه وگرنه این همه شهیدو برای چی تقدیم وطن کردیم بخاطر محافظت از چاه های نفت و گاز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۲۱:۳۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
حضرت عباسی تا حالا یکی نیومده راهکار واسه حل مشکلات مردم عنوان کنه ،یکی میاد میگه گوشت نخورین ،یکی میگه میوه نخورین ،یکی میگه بنزین ارزونتر از آب هس....انقلاب شد که مردمو دچار چالش کنین ،هی از این چالش به اون چالش‌...بس کنین خجالت بکشین یه شرم از شهدا کنین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
تراکتور گاو شیرده فدراسیون و کمیته انزباتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
طرح بنده رو به گوش مسئولان برسانید به هر ایرانی یارانه انرژی بدهید متشکل از n لیتر بنزین، n متر مکعب گاز، n کیلو وات برق و سیستمی تعیین شود که هرکسی سکونت گاه خود را ثبت کند حال این مقدار اختصاص داده شده سه تا نرخ باشد مثلا تا 20 لیتر بنزین رایگان 20-40 لیتری 3000 و 40-60 لیتری 5000 و بالای 60 لیتری 10000 برق و گاز هم به همین شکل تا یک مقدار رایگان باشد مقدار رایگان بودن متناسب با وضع یک خانواده عادی باشد مثلا مصرف یک پراید در یک کلان شهر برای رفتن سرکار و ایاب و ذهاب عادی ، مصرف برق برای یک خانه مسکونی 100 متری، مصرف گاز برای یک خانه 100 متری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
از مصرف پایین بنزین در اروپا سخنرانی می‌کنید ولی از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته آنها سکوت می کنید.

اول حمل و نقل عمومی در تمام شهرهای کوچک و بزرگ کشور را مثل اروپا و چین کنید بعد در مورد مصرف بنزین و قیمت آن جلسه و ستاد تعیین کنید.
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
آدم عاقل لقمه رو دور سرش نمی‌چرخاند. این همه سال یارانه دادیم، به جز فقر و تورم و بدبختی چه نتیجه‌‌ای داشت. یک بار برای همیشه باید یارانه‌ها رو قطع کنند و به جاش در زیرساخت‌های مملکت سرمایه‌گذاری بشود. با یک شیب ملایم در طی چند سال، قیمت حامل‌های انرژی با قیمت‌های جهانی یکسان‌سازی شود. وقتی قیمت‌ها با قیمت‌های جهانی یکی شود، خود به خود خیلی از مشکلات حل میشه. مثلاً مردم از خودروهای پرمصرف دیگه استفاده نمی‌کنند. مسئولین مجبور میشن که حمل‌ونقل عمومی را گسترش بدهند. پول بدون‌پشتوانه دیگه چاپ نمیشه. اسراف از بین میره. وگرنه با این شیوه فعلی اون‌قدر مصرف و تورم افزایش پیدا می کنه تا مملکت نابود بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
نکن این کار من‌درآوردی به هر سمتی رفتید با مشکل برخوردید و ضرر به پا ملت میزنی همه به فکر جيب خودتان هستی به فکر ملت نیستی
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۰:۲۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
یارانه بنزین به همه ایرانیها تعلق باید بگیرد چه دارا و چه ندارا و چه فقیر و چه غنی و چه کوچک و چه بزرگ
این یک حق همگانی است
هر چند تاکنون فقط ثروتمندان و خودرو داران این سهم را داشتند که ناعادلانه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
یعنی تو واقعا دلتو خوش کردی به 60 تومن یارانه بنزین ؟!!!
در عوض برو تاکسی و آژانس چندین برابر سوار شو .
اثر تورمی رو بقیه کالاها دیگه بماند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
بابا کار نشناس شما هم خودتان را مبتکر میدانید گند زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
به کد ملی این که مثل روز مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
دادن سهمیه بنزین به هر کد ملی کار اشتباهی است،
اولا همین الان که به نصف جمعیت سهمیه می دهند کمبود عرضه تقاضا داریم چه برسه بخواهند به همه جمعیت سهمیه بنزین بدهند، به هر حال بنزین ماده خوراکی نیست که فرد بدون خودرو مصرف داشته باشد مجبور است آن را بفروشد به دوست آشنايان یا هرکسی این یعنی مصرف بیشتر از عرضه خواهد شد،
دوما بازار دلالی مافیای بنزین بیشتر می شود دلالان می روند سراغ افراد بدون خودرو و خرید سهمیه بنزین آنها رو به قیمت مفت می خرند و از کشور خارج و قاچاق می شود، و باز هم تقاضا از عرضه بیشتر خواهد شد این یعنی واردات بیشتر بنزین!! چرا که همین الانم عرضه تقاضا یکی نیست واردات داریم!!
بهترین راه دادن این یارانه اما نه به حساب سرپرست بلکه به صورت کسر هزینه ماهیانه در قبوض آب برق گاز
اینطوری هم عدالت برقرار شده هم مصرف افزایش پیدا نخواهد کرد هم اینکه جلوی تورم ایجاد شده از پرداخت نقدی گرفته خواهد شد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ولی به هر فرد ایرانی یارانه بنزین اختصاص داده شود چه خودرو چه نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
دادن یارانه بنزین را میگوید نه خود بنزین را نادان
این حق مسلم هر شهروند ایرانی و هموطنان ماست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
شما اشتباه میکنی . اگر یارانه بنزین به کد ملی واریز شود حق مردم فقیر که ماشین ندارند پایمال نمی شود بنزین حق همه است. دولت باید سهمیه بنزین کارت سوخت را باطل کند بنزین را آزاد بفروشد یارانه بنزین را نقدی به حساب یارانه بگیران واریز کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
به ناشناس 20:24 و 20:30 و 5:17
فکر کنم درست اصل مطلب رو نگرفتید،
نگفته یارانه بنزین ندهند به همه،
گفته یارانه بدهند به همه اما نه به صورت نقدی و واریزی و سهمیه که باعث افزایش نقدینگی و تورم بشه،
گفته همون مبلغ یارانه یا سهمیه ای که می خواهند در نظر بگیرند رو به صورت اعتبار از قبوض کسر کنند، بالاخره هر خانواری در ماه مبلغی برای پرداخت قبوض آب برق گاز میده،
هم عدالت اجرا شده هم نقدینگی زیاد نميشه هم مردم توی دردسر گرفتاری فروش بنزين و هم اینکه از تورم ایجاد شده توسط واریز نقدینگی جلوگیری می شود،
یارانه هارو از 45 هزار کردند 300_400 تورم چند صد برابر شد، بخاطر چی بخاطر همین پرداخت نقدینگی بود، الان همه حاضرند یارانه بشه همون 45 هزار تومان اما قیمت ها مثل قبل باشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
و باز حرف بنزین شد مقایسه یک کشور جهان سومی با دو کشور جهان صنعتی اولی مثل چین و فرانسه!!؟
به اينام میشه گفت کارشناس؟ الان یه بچه دبستانی ميدونه خودروهای داخلی با تکنولوژی فناوری 20_30 سال پیش سه برابر خودروهای روز دنیا مصرف می کنند، اونا قطار سریع السیر دارند برای مسافت شهر به شهر که مردمش بدون خودرو صبح میرن سرکار شب بر میگردند ایران چندتا از این قطار ها داره؟ اونا سیستم حمل نقل عمومی شان قوی بدون تاخیر و تعداد زیاد که روی هم تلمبار نمی شوند، اینجا چی صبح ظهر شب مترو رو میبینی از سرکول هم بالا میرن،
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۲۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
همون چین تو خودرو برقی اول جهانی آیا وزارت نفت ما در برقی کردن خودروهای کشور هیچ کاری کرده پس حرف مفت نزن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
دقیقا همه مسائل درست کنن بعد هر گندی که می خوان بزنن بزنن
Iran (Islamic Republic of)
یک ایران دوست
۱۹:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
عدالت می گوید باید به کد ملی تعلق بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
عقل و منطق و فهم و شعور و انسانیت و هموطن بودن هم همین را میگویند
هر ایرانی باید سهم انرژی خود را داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
عدالت چرا روز اول این کار نکردند حال به فکر افتاده چرا براه خالی کردند پول ملت هستند بنده مخالف نیستم مخالف آن هستم‌ چرا هر کاری که آخرش خوب یا بد از اول انجام نمیشه مثل يک لقمه به دور گردن برو توی دهان چرا آنها ملت را دور می‌زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اون وخت عدالت حکم میکند کسی ک بنزین گران میخرد کرایه ی چند برابرهم از کد ملی فاقد وسیله نقلیه بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
بشین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
عدالت. نمیگه یارانه حق همه ی مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
به کد ملی بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
قطعا کد ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
شما یه طوری صحبت میکنید مثل اینکه یارانه را از ملک خودتون به مردم می بخشید شما نوکر مردم هستید درآمد ایران به هر شکل صورت مال ایرانی است عالیجنابان اقتصاد دانان اگه بفکر هستید سوراخ سنبه های اقتصاد را بگیرید خودتون هم میدوند آب توی مشک سوراخ نمی ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
به نظرم به هرکارت ملی ماهی ۲۰لیتر بدید
قیمت روهم لیتری ۱۰هزارکنید
اگرکسی نخواست مصرف کنه مثل پول بتونه کارت به کارت کنه وبنزینش روبفروشه
یاخودت دولت ازاشخاص خریدکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
دست از سر بنزین بردارید !!!
نه جاههایی دیگه بی عدالتی نیست !!
یه سوال ؛
کاری ندارم به شهر بزرگ و پایتخت و.... اینهمه سالانه از بیت المال خرج متروی تهران،خرج تونل و آزاد راه تهران،خرج آب و فاضلاب تهران و الا آخر منی که سالی یبار تهران نمیام کجای عدالت هست که خرج تهران می کنید اما حداقل نیمی از ایرنیان ، از امکانات عمومی تهران استفاده نمی کنند و نخواهند کرد !(تهران را گفتم که ملموس تر باشه) !!!
چرا اینجا دنبال برقراری عدالت نیستید ؟
فقط دنبال برقراری عدالت در بنزین هستید !!!
آقا و خانم نماینده مجلس دست از سر بنزین بردارید !!!
فکر می کنید با این طرحها عدالت برقرار میشه !!! این طرحتون سبب گرانی توی همه چیز میشه و فشار به اقشار کم درآمد خواهد آمد !
دست از سر بنزین بردارید !!!!!!!!!!
آخرین اخبار