حوزه علمیه همبستگی عمیقی با جبهه مقاومت اسلامی دارد

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه از جریان مقاومت و آرمان آزادی‌سازی قدس شریف و نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی تا رسیدن به نتیجه نهایی حمایت می‌کند.

آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در سیزدهمین اجلاسیه علمای بلاد در قم، افزود: حوزه علمیه همراه با مردم مقاوم ایران در کنار مردم مظلوم غزه و فلسطین است.

 مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور  با اشاره به اهمیت عرصه تبلیغ در حوزه علمیه، افزود: تبلیغ به عنوان یکی از اهداف اصلی حوزه علمیه به شمار می‌آید و رسالت حوزه فهم مجتهدانه دین و تبلیغ مجتهدانه معارف و حقایق الهی است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه وظیفه حوزه علمیه ترویج و تبیین حقایق و مبانی دینی در جامعه است، گفت: در این بین تبلیغ، تبیین و اجتهاد درست جایگاه ویژه‌ای دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری یادآور شد: تبلیغ باید به صورت جامع و فراگیر باشد و نهاد‌های مسوول خود را برای تبلیغ جامع آماده کنند؛ در تبلیغ جامع باید همه قلمرو‌های اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و فردی مورد توجه باشد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه امروز ساحت اعتقادی مردم مورد هجمه قرار گرفته است، بیان کرد: تبلیغ جامع باید بتواند در خصوص ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، فردی و اجتماعی حرف برای گفتن داشته باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: مخاطب تبلیغ حوزه علمیه امروزه به برکت انقلاب اسلامی همه مردم جهان هستند و به گوشه‌ای از آن‌ها منحصر نمی‌شود.

آیت الله اعرافی با تاکید بر ضرورت ادامه بهره گیری از روش‌های سنتی تبلیغ، گفت: در کنار پایبندی به ابزار‌های سنتی باید از تمام فناوری‌های روز مانند هوش مصنوعی در رساندن پیام نجات بخش معارف دینی استفاده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: عرصه تبلیغ در حوزه علمیه نیاز به فهم مجتهدانه و نگاه عمیق فلسفی، فقهی و احکامی دارد تا بتواند در برابر آموزه‌های تمدن غربی راهگشا و اثرگذار باشد.

او با تاکید دوباره بر اهمیت عرصه تبلیع در نظامات مختلف حوزوی، گفت: نظام آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه باید معطوف به بازکردن گره‌های فکری وبیشنی مردم در برابر سوالات و شبهات جاری در جامعه باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری ادامه داد: در عرصه تبلیع نباید گرفتار افراط و تفریط شویم؛ همزمان که منبر و خطابه باید حفظ شود باید عرصه‌های جدید تبلیغی نیز مورد توجه باشد.

اعرافی تصریح کرد: طرح جامع تبلیغ در حوزه علمیه قم پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تقویت عرصه تبلیغ، در دستور کار شورای عالی حوزه علمیه قم قرار گرفته است.

او با اشاره به برنامه‌های تدوین شده حوزه علمیه در تقویت عرصه تبلیغ، بیان کرد:پیشنهاد‌های کمیسیون‌های تخصصی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تدوین برنامه‌های جاری حوزه مورد توجه خواهد بود.

«سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد» روز گذشته در قم با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ» آغاز شد و امشب با برگزاری اختتامیه به کار خود خاتمه می‌دهد.

روز گذشته کمیسیون‌های تخصصی این اجلاسیه تشکیل شد. چهار کمیسیون اجلاسیه شامل «اقتضائات و تحولات جامعه بین الملل در امر تبلیغ»، «تولید محتوا، شیوه‌ها و ابزار‌های تبلیغی»، «آسیب‌شناسی در ابعاد فرهنگی و تبلیغی کشور» و «انتخابات، فرصت ها، تهدید‌ها و راهکار‌های مشارکت حداکثری مردم» بودند.

از سال ۱۳۷۸ بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزاری نشست با علمای بلاد را در دستور کار خود قرار داد و قرار بر آن شد ۲ سال یکبار اجلاسیه علمای بلاد با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار