تورم حتما کاهش خواهد یافت

رئیس جمهور در اجلاسیه جامعه مدرسین با علمای بلاد با بیان اینکه در حال کنترل برداشت‌های اضافی از بانک مرکزی هستیم گفت: حتماً تورم کاهش خواهد یافت.

رئیس جمهور صبح امروز در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین با علمای بلاد گفت: ما وقتی کار را در دولت شروع کردیم با توکل بر خداوند و استفاده از ظرفیت و امکانات کشور و در این عرصه با همه تنگنا‌هایی که دشمن ایجاد کرد و جنگ ترکیبی دشمن، ما تلاش کردیم که کار را دنبال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: یکی از مسائل مهم که ما با آن مواجه بودیم، تنگنا‌ها و کمبود برخی کالا‌ها بود، اما خداوند تفضل کرد و ما در سال ۱۴۰۰ که سال اول دولت بود علی رغم این که دهه قبل را برخی به درستی دهه تعطیل می‌نامند ما توانستیم ۴ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم. 

او افزود: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ما کسری بودجه نداشتیم و همه تلاشمان این بود که هزینه‌ها بالا نرود تا کسری بودجه نداشته باشیم؛ امروز رشد نقدینگی ۲۶ درصد است که هدف گذاری کرده‌ایم تا پایان امسال به ۲۵ درصد برسیم که نقشی در کاهش تورم دارد.

رئیس جمهور گفت: برای ناترازی‌ها در نظام بانکی و پول صندوق بازنشستگی و انرژی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در جهت رفع آن با همکاری مردم تلاش داریم.

 رئیسی با بیان اینکه در حال کنترل برداشت‌های اضافی از بانک مرکزی هستیم گفت:حتماً تورم کاهش خواهد یافت؛ با وجود جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف دشمن نتوانست به اهدافشان برسد و کار‌ها عزت مندانه در حال پیشروی است.

او گفت : علی رغم اینکه دشمنان، برای انزوای سیاسی جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده بودند، اما فعالیت‌های ما در منطقه رکورد زده و هم اکنون به پشتیبانی مردم می‌توانیم کار‌های بزرگ را انجام دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه «ما می‌توانیم» می‌تواند امروز کشور را به پیش ببرد افزود: نزدیک ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند و این همه جوان در حال کار علمی و دانش بنیان برای پیشرفت کشور هستند.

رئیسی گفت: در خصوص رفع مشکل آب در روستا‌ها هدفگذاری کردیم در ۱۰ هزار روستا مشکل تنش آبی حل شود که تاکنون تنش آبی سه هزار روستا محقق شده است.

وی با اشاره به فرار مالیاتی عده‌ای از مودیان افزود: با فعالیت گسترده و اجرای عدالت این ناترازی در وصول مالیات و عدالت در حال تحقق است.

رئیس جمهور با اشاره به سفر‌های خود به مناطق مختلف کشور گفت: کار‌های بسیاری انجام شده، اما این موضوع آغاز فعالیت‌های گسترده‌تر در کشور است و باید از این ظرفیت‌های موجود بهره گرفت.

وی کار و تلاش را راه حل رفع مشکلات دانست و افزود: شما بزرگان با جهاد تبیین وتنویر افکار عمومی هم تقویت ایمان کنید هم امید آفرینی داشته باشید.

رئیس جمهور گفت: عدم کار رسانه‌ای خوب می‌تواند خنثی کننده کار‌های خوب و یا برعکس کننده آن باشد.

آقای رئیسی تبیین و تبلیغ عملی و لسانی را بسیار موثر در تقویت امید‌ها و ایمان‌ها دانست و با بیان اینکه دشمن درصدد نا امید کردن مردم بود افزود: با همکاری مردم این تلاش آن‌ها نیز دوباره خنثی و بی نتیجه خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نه در منزوی کردن و نه در ناامید کردن مردم موفق نشد افزود: من در اجلاس ریاض هم گفتم امروز دنیا به حقانیت موضع جمهوری اسلامی در خصوص مسئله فلسطین پی برده است و امروز عملکرد رژیم صهیونیستی به جهانیان ثابت کرد که چقدر خبیثانه جنایت می‌کند.

وی گفت: امروز وظیفه سنگینی بر عهده همه به خصوص دولت است و کارآمدی دین در زندگی انسان معاصر را باید به مردم نشان داد؛ ما معتقدیم کم کردن فاصله موجود و وضع مطلوب وظیفه ما است و باید تلاش کنیم برای کم کردن این فاصله ومردم عزیزمان را روز به روز امیدوارانه‌تر کنیم.

رئیس جمهور گفت: نگاه ارزشمند علما و روحانیت می‌تواند دولت را متوجه کند و در همه عرصه‌ها و امور و اجرای عدالت و اجرای عادلانه می‌تواند برای مردم امیدآفرین باشد و این عدالت در عرصه‌های مختلف اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: کشوری که انقلابش براساس دین و آموزه‌های دین است و کارآمدی دین را بر همه شئون زندگی انسان معاصر را می‌خواهد نشان می‌دهد و ما معتقدیم که می‌تواند بر همه نیاز‌های جامعه بشری و سوالات پاسخگو باشد.

آقای رئیسی افزود: جامعه مدرسین قبل از پیروزی انقلاب تلاشش برای مبارزه با طاغوت و بعد از انقلاب هم حمایت از نظام بوده و برای رفع مشکلات تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه تحول بسیار مهم است نگاه تحول به فرایند‌ها و از زمان نظریه تا تصمیم و تا اجرا اشاره کرد و گفت: امروز کشور نیازمند افزایش بهره‌وری است که اگر این تحقق پیدا کند ما در همه زمینه‌ها رشد خواهیم داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشارکت مردم در رسیدن به اهداف بسیار مهم است افزود: در موضوعاتی که مردم پای کار بودند و مشارکت اجتماعی و همگامی مردم همراه بود نقش مهمی درسامان امور داشت.

وی مبنای تحول در کشور را سند گام دوم انقلاب دانست و افزود: در سند تحول گام دوم انقلاب بسیاری از واقعیت‌های موجود دقیقاً ذکر شده و کار‌های آینده و نگاه تحول در آن ذکر شده است.

آقای رئیسی گفتمان امام و رهبری را مبنای کار دولت ذکر کرد و گفت: بر اساس سند گام دوم، سندی پایین دستی تهیه شد تا به عنوان سند تحول گفتمان مردمی است که بسیار روی این سند کار شده و در اختیار همه مراکز علمی و فرهنگی قرار داده‌ایم و قابل نقد و بررسی است.

وی افزود: در این سند قریب به ۳۷ موضوع مهم کشور مورد بررسی قرار گرفته است و برای همه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راهکار آورده شده است.

آقای رئیسی گفت: این نگاه را در معرض دید صاحبان اندیشه قرار داده‌ایم تا دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان کنند.

وی خاطر نشان کرد: یک نگاهی در کشور بود که گاهی نگاه‌های خود را بر نگاه‌های گفتمان امام و رهبری ترجیح دادند که منجر به وجود این مشکلات شده است که بر کسی پوشیده نیست.

رئیس جمهور افزود: هم می‌توانیم دیپلماسی عزت مندانه داشته باشیم، در اقتصاد حرف برتر بزنیم و هم در موضوعات فرهنگی توجه به معنویت و اسلام و اهل بیت داشته باشیم و وادادگی‌های فرهنگی و سیاسی نداشته باشیم و راهش توجه و حرکت در گفتمان امام و رهبری است تا سخن برتر در منطقه و جهان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار