وزیر صمت: تأخیری در واردات خودرو وجود ندارد

وزیر صمت گفت: تاخیری در واردات خودرو نیست و با برقراری سامانه‌ها متقاضیان خودرو می توانند درخواست‌های خود را برای ثبت سفارش ارسال کنند.

عباس علی آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت خودرو‌های وارداتی گفت: تا دو ماه آینده و قبل از پایان سال، ۳۱ هزار نفری که برای واردات خودرو ثبت‌نام کرده بودند، تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: اکنون ۱۷ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند و تعدادی از خودرو‌ها در مسیر استاندارد است که رسیدگی و مشکلات شماره‌گذاری حل می‌شود؛ ازاین‌رو مشکل اساسی در این زمینه نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها به‌طورکلی ایده اصلی ماست گفت: این امر نیازمند سلسله اقدامات است باید انحصار‌ها را شکست و شرایط رقابتی را فراهم شود تا زمانی که رانت در اختیار بنگاه‌ها و شرکت‌ها است باید مدیریت و کنترل کنیم. هدف از اختصاص رانت‌ها بهبود وضعیت و فرصت بهتر برای مردم است؛ ازاین‌رو در قیمت‌گذاری ورود می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در آینده نزدیک در خودرو به شرایط نزدیک می‌شویم که نیاز به قیمت‌گذاری دستوری نیست، تولید در حال افزایش است و دولت تعرفه واردات خودرو‌های برقی تجدیدنظر کرده است این امر فرصتی را فراهم می‌کند تا مردم بدون محدودیت و انحصار نیاز خود را فراهم کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه رهبر انقلاب بار‌ها بر تولید داخلی و صنعتی‌کردن تأکید کردند، گفت: در همین راستا باید از ظرفیت‌های کشور در راستای صنعتی‌شدن باتکیه‌بر دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد.

وی گفت: در صنعت خودرو باید به سمت تولید دانش‌بنیان‌ها رفت؛ چون شغل و حداکثر بهره‌وری ایجاد می‌کند ضمن اینکه صنعت خودرو دانش‌بنیان و صادرات محور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری گفت: در یک رویداد دایمی قرار داریم که تلاش می‌شود شهرک‌های صنعتی را به دانش‌بنیان‌ها متصل کند و این هدف اصلی است؛ ازاین‌رو در این رویداد مسائل صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده می‌شود تا به سمت حل مسائل کشور حرکت کرده و نیاز‌های فناورانه را پاسخ دهند.

وی عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی را به شهرک‌های تخصصی تبدیل خواهیم کرد و شهرک فناوری را ایجاد می‌شود که نیاز‌های فناورانه را حل کنند، شهرکی که از حیث فناوری و تجهیزات به سایر صنایع و شرکت‌ها کمک کند.

علی‌آبادی افزود: این شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگزاران فناوری هستند که ایده‌ها را تبدیل به محصولات فناورانه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۷ دی ۱۴۰۲
دروغ که حناق نیست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
هیچ کس تو خواب هم نمیدید

وقتی دولت و مجلس و همه از یک جناج باشند
گرانی خودرو
گردن مردم ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خجالت نمیکشین دولت مثلا مردمی تو قرار بود دست ضعفا را بگیری ماشین اقصادی قرار بود بیارین تا ما را از دست خودرو ساز داخلی ودلالها نجات بدین رفتین ماشین دو سه میلیاردی اوردین برای چه کسانی خجالت بکشین اقای رئیسی قرار نبود اینجوری بشه yjc شما هم به گوش مسئولین برسانین نه اینکه نظرات خاص خودتونو نشر نکنین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
تشکر میکنم از جناب وزیر صمت و قدردان زحمات خالصانه ایشان و همکارانشان هستیم .
گفتم یه نظری بدم باشگاه خبرنگاران منتشر کنه .
Iran (Islamic Republic of)
دادرس
۱۹:۱۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
آقای وزیر چرا ما تاثیرش را بر بازار خودرو نمی بینیم خودرو که روز به روز گرانتر می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
دارین قشنگ ایرانو به یه جهنم برای مردم فقیر تبدیل میکنین،فقط به سود و منفعت خودتون فکر می کنید،واردات خودرو چه نفعی برای مردم بدبخت داره ،ماشین وارد میکنید و به چند برابر قیمت میدین به پولداری که براش مهم نیست گرون بشه یا نشه ،بعد ماشینای داخلی رو هم اینقد گرونش کردین که ما بدبخت بیچاره ها آرزو داریم یه روزی بتونیم حداقل یه پراید بخریم،نکنید با مردم بیچاره این کارا رو،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
مردم رو گذاشتن سر کار .خودروی چینی آوردن گفتن نهصد میلیون الان شده چهار میلیارد ! کجای آقای وزیر دو تابعیتی ؟ دقیقا کجایی ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین نورمحمدی
۱۷:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۲
در مورد و1ردات خودرو یکسال است به دروغ می گویند واردات در حال انجام است لابد برای روئیت این خودروها چشم بصیرت میخواهد که ما نداریم .و صلاح مملکت و مردم را این عده قلیل بهتر از اکثریت نمایندگان و شورای نگهبان میدانند که اجرای مصوبات انها را انچنان کند کرده اند که با توقف واردات هیچ فرقی ندارد من به نوبه خودم از اشخاص دروغ گو و فریب کار در هر سطح و مقامی که باشند متنفرم .و تا کنون در پای تمام صندوقهای رای بوده ام ولی از انجائیکه دولت اقای رئیسی دولت صد درصد مورد وثوق من بود و حتی در دوره قبل هرچند ناچیز به ستاد ایشان کمک کردم .ولی فریبکاری و دروغهارا در بدنه دولت ایشان ملاحظه می کنم نظرم به ارامی از حضور در پای صندوق رای بر می گردد .به قول شهید بهشتی تلخی برخورد صادقانه بهتر از شیرینی برخورد فریبکارا نه می باشد .نقل به مضمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
بعد از دو سال که می بایست ۲۰۰ هزار خودرو تحویل می دادید زیر ۲ هزار خودرو وارد کرده اید بعد میگه تاخیری وجود ندارد. اگه اسم این تاخیر نیست پس چیست. آقای وزیر شما با این مدیریت خود دارید مافیای خودرو را در راستای عرضه کمتر و انحصار بیشتر و مهندسی بازار به نفع مافیا و به ضرر مردم حمایت می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
سال تمام شد .
آخرین اخبار