مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران گفت: در برخی نقاط شهر مانند مولوی در ساعتهای پرترافیک پلیس به ناچار خودروها را به خطوط ویژه هدایت میکند و همین امر موجب مسدود شدن مسیر اتوبوسها میشود.
مهدی علیزاده افزود: در این حالت اتوبوسها به ناچار تغییر مسیر میدهند و بر این اساس مسیر ۱۰ دقیقهای را ۴۰ دقیقه طی میکنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران گفت: چنین اتفاقی سرفاصله اتوبوسها را افزایش میدهد، زیرا مدیر خطوط در فاصله مشخص اتوبوسها را اعزام میکند؛ اما وقتی در جایی مسیر خط ویژه به علت هجوم خودروها و موتورها مسدود میشود، این سرفاصله افزایش مییابد و شاهد انباشت مسافران در ایستگاههای دیگر خواهیم بود.
مهدی علیزاده افزود:اتوبوسهای تندرو از آزادی تا خاوران و از میدان راهآهن تا تجریش با بیشترین دردسر ورود غیرقانونی خودروها و موتورسیکلتها مواجه هستند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: بر اساس قانون، فقط اتوبوس، خودروهای امدادی و خودروهایی که از پلیس راهور مجوز گرفتهاند، میتوانند از خطوط ویژه عبور کنند و مسئله دیگر این است که جریمههای ورود به خطوط ویژه بازدارنده نیست و شاید بهتر باشد که جریمه مناطق بر اساس میزان درگیری با مسئلهای که دارند، مشخص شود.
در ضمن پل سازی را بیشتر کنید .