رئیس جمهور چین در تبریک سال نو به پوتین: 

اعتماد سیاسی متقابل بین روسیه و چین عمیق‌تر شده است

رئیس جمهور چین در پیام تبریک سال نو به همتای روسی خود گفت: روابط روسیه و چین در سال ۲۰۲۳ در برابر شرایط شکننده بین المللی مقاومت کرده است.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در تبریک سال نو به همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، خاطرنشان کرد که اعتماد سیاسی متقابل بین روسیه و چین تحت رهبری آن‌ها عمیق‌تر شده است.

تلویزیون مرکزی چین پیام تبریک رهبر چین به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را منتشر کرد.

شی جین پینگ گفت: تحت رهبری مشترک ما، اعتماد متقابل سیاسی بین دو کشور عمیق‌تر شده، همکاری‌های راهبردی نزدیک‌تر شده و همکاری‌های سودمند متقابل پیوسته به نتایج جدیدی رسیده است.

رئیس جمهور چین افزود: روابط روسیه و چین در سال ۲۰۲۳ در برابر شرایط شکننده بین المللی مقاومت کرده و توسعه یافته و سالم و پایدار باقی مانده است.

رئیس جمهور شی جین پینگ ادامه داد: در مواجهه با یک قرن تغییرات و وضعیت متزلزل بین المللی و منطقه‌ای، روابط روسیه و چین در سال ۲۰۲۳ به طور پیوسته در مسیر درست حرکت کرد.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» ضمن تبریک سال نو میلادی به «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین، اظهار داشت که همکاری‌های اقتصادی میان مسکو و پکن در سال ۲۰۲۳ فعالانه توسعه پیدا کرده و تجارت از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

رئیس‌جمهوری چین از ۲۰ تا ۲۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲) به روسیه سفر کرد و با پوتین دیدار کرد. رهبران ۲ کشور بیانیه مشترکی درباره برنامه‌ای برای توسعه همکاری در زمینه‌های مهم اقتصادی روسیه و چین تا سال ۲۰۳۰ را امضاء کردند.

رئیس جمهوری روسیه از ۱۷ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۲) به چین سفر کرد و طی مذاکراتی سه ساعته با شی، درباره مسائل دوجانبه و وضعیت خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار