تاثیر پابند الکترونیک درکاهش جمعیت کیفری زندان ها؛

۳۰۸ زندانی کرمان پابند الکترونیک دارند

مدیرکل زندان های استان کرمان گفت: هم اکنون ۳۰۸ نفر زندانی در استان کرمان از پابند‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی قطعی ۶۳ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیران و انجمن حمایت از زندانیان استان و ستاد دیه کرمان در سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان کرمان بیان داشت: با تدابیر اندیشیده شده در هفته مقاومت و شهادت سردار دل ها، مددجویانی زندانیانی که شرایط لازم را داشته باشند آزاد خواهند شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر بازدید‌های مستمر روسا، دادستان‌ها و قضات از زندان‌ها تاکید کرد و گفت: حضور قضات در زندان‌ها در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موثر است و بایستی این بازدید‌ها هدفمند و در جهت رفع مشکلات و مسائل مددجویان زندان صورت پذیرد.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد:در راستای حفظ حقوق شهروندی مقامات قضایی و قضات از ابتدای سال تا کنون بیش از یک هزار و ۹۱۱ مرتبه از زندان‌های استان بازدید نموده اند و از نزدیک به مشکلات حقوقی وقضایی مددجویان رسیدگی کرده اند. 

وی استفاده از پابند‌های الکترونیکی را در کاهش جمعیت کیفری زندانیان موثر دانست و افزود: مهم‌ترین دلائل عدم استقبال زندانیان از پابند‌های الکترونیکی شعاع کم پوشش پابند‌ها و هزینه ودیعه و اجاره روزانه این دستگاه‌ها است و باید مدیران مربوطه دراین رابطه تدابیر لازم را بیندیشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر الکترونیکی برگزار شدن دادسرسی‌ها تاکید کرد و گفت:بایستی صد درصد دادرسی‌ها با زندان بصورت الکترونیکی برگزار شود و حدالمقدور از اعزام حضوری مددجویان به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری شود.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان گفت: بایستی از ظرفیت بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان برای کمک به مددجویان بهره‌مند شود.

مهدی بخشی اظهار داشت: توجه به حرفه آموزی و اشتغال آفرینی برای مددجویان زندانی نقش موثری بایستیدر کاهش جمعیت کیفری زندانیان دارد 
در ادامه رضا ذولفعلی نژاد، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری، ۸۴ درصد جلسات دادرسی زندانیان در استان کرمان به صورت دادرسی الکترونیک برگزار شده است و هم اکنون ۳۰۸ نفر زندانی در استان کرمان از پابند‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.