سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد؛

داشتن اقتصاد قدرتمند لازمه توسعه روابط خارجی

سخنگوی وزارت خارجه در دانشگاه بیرجند با تأکید بر اینکه سیاست همسایگی در دستور جدی دستگاه دیپلماسی قرار گرفته، گفت: از الزامات توسعه روابط خارجی، داشتن اقتصاد قدرتمند است.

 کنعانی سخنگوی وزارت خارجه  در نشست اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان جنوبی، گفت: در دولت سیزدهم، نگاه و شعار راهبردی با عنوان نگاه به شرق و آسیا و همسایه محوری، سیاست همسایگی، توسعه مناسبات و روابط خارجی متوازن مطرح شده است. 
 
او افزود: در حوزه آسیا و شرق، ظرفیت‌های نهفته و بالقوه زیادی وجود دارد که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های موجود در حوزه همسایگی استفاده لازم برای تقویت روابط خارجی را ببریم.
 
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه منطقه ‌محوری بخشی تفکیک‌ناپذیر از سیاست جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: در مناطق مختلف جغرافیایی به دلیل پیشینه‌های تمدنی، ظرفیت زیادی داریم که باید از آن‌ها در راستای مناسبات مشترک بهره ببریم. 
 
 کنعانی با تأکید بر اینکه سیاست همسایگی در دستور جدی دستگاه دیپلماسی قرار گرفته، بیان کرد: رهبری در نامگذاری شعارهای‌ سال، بر مؤلفه اقتصاد تأکید ویژه دارند چراکه که از الزامات توسعه روابط خارجی، داشتن اقتصاد قدرتمند است.
 
به گفته او؛ مأموریت مهم در دولت سیزدهم، توجه ویژه به اقتصاد و تجارت در تنظیم روابط با کشورهای مختلف است.
 
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در حوزه روابط با کشورهای همسایه شاهد تقویت و پویایی جدیدی در مناسبت‌ها هستیم، افزود: تلاش ما این است که با کشورهایی که رابطه داریم، به مؤلفه‌های روابط، معنا و مفهوم جدیدی ببخشیم و با کشورهایی که روابطمان دچار تنزل بوده نیز گفت‌وگوهایی انجام دهیم.
 
او اظهار کرد: پیوستن به سازوکارهایی جامع و اثر‌گذار در تقویت نقش منطقه‌ای کشورها، به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد.
 
کنعانی از بیرجند به عنوان شهری با قدمتی دیرینه نام برد که درخشش‌های بسیاری داشته و نقش ارزشمندی در تاریخ و تمدن ایران دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار