پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد ریال غرامت به پرورش‌دهندگان میگو در بوشهر

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: برآورد پرداخت غرامت به پرورش‌دهندگان میگو در استان بوشهر، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۳۰۰ میلیارد آن پرداخت شده است.

قدرت اله نوری مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: با نگاه ویژه دولت در حمایت از تولیدکنندگان، تا پایان دی ماه از مجموع یک هزار میلیارد ریال مطالبات باقی مانده بالغ بر ۵۰ درصد آن پرداخت می‌شود.

وی افزود: نحوه ارزیابی خسارت در صندوق بیمه کشاورزی در طی سه سال اخیر با استفاده از سنجنده‌های از راه دور (ماهواره‌ای) انجام می شود و از حالت دستی و سنتی خارج شده است.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور در ارتباط با گلایه گوجه کاران بوشهری نسبت به میزان تعهد صندوق بیمه، بیان کرد: ضریب خطر محصول و تعهد پرداخت در این صندوق برای جبران خسارت انجام می شود و اگر تعهد بالا برود کشاورز باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

نوری ادامه داد: ضریب خطر گوجه فرنگی در استان بوشهر حدود ۴۰ درصد است بدین معنا که۴۰ درصد حق بیمه باید توسط کشاورز پرداخت شود.

وی با اعلام این که ضریب خطر هر قدر نزولی شود کشاورز حق بیمه کمتری دریافت می‌کند، بیان کرد: تعهد صندوق بیمه کشاورزی در بیمه پایه حدود ۱۶۰ میلیون ریال و سهم پرداختی کشاورز نیز حدود ۱۵ میلیون ریال است.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور یادآور شد: اگر کشاورزان به دنبال افزایش تعهد بیمه هستند باید از بیمه‌های ترجیحی استفاده کنند.

برچسب ها: بیمه کشاورزی ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۱ دی ۱۴۰۲
والا خدا شانس بده هر موقع اخبار استان مرور کردم دیدم پرورش دهندگان میگو خسارت شاملشون میشه شرایط مثبتی هم تا به حال ازشون متوجه نشدیم