عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار مدیران کانونهای تبلیغاتی استان کرمانشاه که در ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت : کانونهای تبلیغاتی جزئی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب میشوند با وجود آنکه دید بسیاری از مسئولان به آنها به عنوان بنگاه اقتصادی است، اما نیازمند توجه هستند.
وی افزود: در دوره کرونا بسیاری از هنرمندان در حوزهها و گرایشهای مختلف تسهیلات مختلفی دریافت کردند، اما سهم کانونهای تبلیغاتی اندک بود.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای نخستین بار شرایط عضویت فعالان کانونهای تبلیغاتی را صندوق هنر فراهم کردیم و این با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شده است.
محمدیان بیان کرد: در راستای ارتقای جایگاه کانونهای تبلیغاتی برای اولین بار کمیسیون صنعت تبلیغات تشکیل و راه اندازی شد تا پیوند کسب و کارها با تبلیغات محکمتر از گذشته شود و طی هفته آینده از پوستر جشنواره تبلیغات نیز رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: نمایشگاه صنعت تبلیغات امسال با افزایش ۳۰ درصدی برگزار شد و نگاه وزارتخانه در نقشه راه توجه به کانونهای تبلیغاتی شهرستانها است و اولین نمایشگاه بازاریابی دیجیتال برگزار خواهد شد.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانهای با محوریت کانونهای تبلیغاتی تشکیل شده که ۱۰ سند تحول در آن تدوین خواهد شد و زمینه ساز رشد و تعالی این حوزه میشود و تا پایان سال اولین صندوق نوآوری تبلیغات را تشکیل میدهیم.
محمدیان با اشاره به رسیدگی به امور کانونهای تبلیغاتی، گفت: در راستای حمایت از کانونهای تبلیغاتی رسیدگی به امور مالیاتی آنها را مورد توجه قرار دادهایم و کارگروه حقوقی نیز فعال شده است.
وی خاطر نشان کرد: قانون تبلیغات کشور نیازمند بازنگری و به روزرسانی است، زیرا این قانون در سال ۵۸ تدوین شده و تبیین لایحه جدید به زودی محقق میشود و خبر خوب دیگر در این حوزه راه اندازی سامانه جامع تبلیغات است که تمام نیازهای این حوزه در آن لحاظ شده است.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالترین کانونهای تبلیغاتی در حوزههای اجتماعی در سال آینده معرفی میشوند و در حوزه آموزش نیز اگر ۳۰ نفر برای یک دوره آموزشی ثبت نام کنند اساتید برجسته کشور را به استانها اعزام میکنیم.
محمدیان تاکید کرد: جایگاه حوزه تبلیغات نیازمند احیا است و این مهم بجز با همکاری فعالان این حوزه محقق نخواهد شد و برای اولین بار برنامه تلویزیونی با محوریت تبلیغات تهیه و پخش خواهد شد.
وی عنوان کرد: کانونهای تبلیغاتی غیرفعال پروانه آنها لغو میشود و ما به کانونهای فعال و پویا نیازمندیم، زیرا صنعت تبلیغات در جهان پیشرفت کرده، اما در کشورمان دچار عقب ماندگی هستیم .