مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: تحقق اشتغال زایی بر مدار بوم‌گردی می‌تواند گره گشای گام‌های اقتصادی استان اردبیل شود.

شاهپور آذروند در جلسه هماهنگی نخستین سمینار آموزشی ملی ارتقا سطح کیفی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های گردشگری با بیان اینکه بوم گردی صنعتی سبز و نوپا است، اظهار کرد: با توجه به دیده شدن توسعه چرخه اقتصاد روستایی بر محور بوم گردی، تحقق اشتغال‌زایی بر این مدار می‌تواند گره‌گشای گام‌های اقتصادی شود.

او با اشاره به اینکه دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری حامی سرمایه گذاران در زمینه توسعه صنعت گردشگری، بوم گردی و اشتغال زایی است، افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و استفاده از ظرفیت‌های روستایی می‌تواند در ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس و احیا فرهنگ و سنت‌های گذشته تأثیر گذار باشد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل با تاکید بر ارتقا سطح کیفی گردشگری با کمک از بومگردی‌های استان اردبیل ادامه داد: سمینار ارتقا سطح کیفی گردشگری با هدف افزایش آگاهی و دانش سرمایه‌گذاران اواخر دی ماه در بومگردی‌های اردبیل برگزار می‌شود.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از اهمیت ویژه‌ای در گردشگری حال حاضر کشورمان برخوردار هستند، گفت: این سمینار با توجه به اهمیت بومگردی‌ها و با هدف ارائه آموزش‌ها و انتقال تجربیات توسط اساتید و فعالان حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزار می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.