سردار سلیمانی نابغه سیاسی، نظامی و فرهنگی بود

مجتبی شجاعی کارشناس مسائل سیاسی در سیستان و بلوچستان گفت: این روز یکی از غم‌انگیزترین روز‌ها برای ملت ایران و مظلومین منطقه و جهان و دشمنان علیه تروریسم و افراط‌گرایی محسوب می‌شود.

 ۱۳ دیماه چهارمین سالروز اقدام تروریستی - صهیونیستی، آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن، سپهبد قاسم سلیمانی، مجاهد صدیق و سفیر و قهرمان صلح و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همچنین همرزمان شهیدش می‌باشد.

مجتبی شجاعی کارشناس مسائل سیاسی در سیستان و بلوچستان فت: این روز یکی از غم‌انگیزترین روز‌ها برای ملت ایران و مظلومین منطقه و جهان و دشمنان علیه تروریسم و افراط‌گرایی محسوب می‌شود.

وی افزود: می‌بایست از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان برجسته‌ترین شخصیت شکل‌دهنده به امنیت و ثبات منطقه‌ای یاد شود.

وی بیان کرد: اگر مجاهدت‌های حاج قاسم نبود، قطعا جغرافیای سیاسی منطقه به شکل دیگری رقم می‌خورد و امروز شاهد خاورمیانه‌ای بودیم که ملت‌ها کمترین نقش را در معادلات آن داشتند.

شجاعی گفت: نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در ایجاد ثبات و امنیت منطقه‌ای و حضورش در سوریه، عراق، لبنان، یمن و ... در راستای امنیت، مصالح و منافع ملی و منطقه‌ای تعریف می‌گردد و ایشان یکی از فرماندهانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس از تمامیت ارضی و جغرافیایی کشور دفاع کرده و پس از آن نیز در چارچوب دکترین امنیتی جمهوری اسلامی ایران ضمن دفع تهدید داعش از مرز‌های ایران، عمق راهبردی کشورمان را تا دریای مدیترانه و تا بیخ گوش رژیم صهیونیستی گسترش داده است.

وی اظهار کرد: شخصیت سردار سلیمانی به‌عنوان الگوی حمایت از مظلومان و مستضعفان ابعاد وجودی وسیع و همه جانبه دارد و گستره شخصیت او فراتر از مرز‌های ایران و جهان اسلام تعریف می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری، ابعاد شخصیتی و وجودی این سردار شهید را باید به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگریست و آن وقت قدر و منزلت این قضیه روشن‌تر خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی در سیستان و بلوچستان گفت: شهید سلیمانی در وهله اول به دنبال عمق بخشیدن به موقعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک ایران در سطح منطقه بود و بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی در پی مبارزه و اخراج نیرو‌های استعمارگر فرامنطقه‌ای از جمله آمریکا از منطقه و مبارزه با اشغالگری اسرائیل به‌عنوان یک رژیم غاصب و همچنین مبارزه با تروریسم به‌عنوان یک تهدید منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با کمک نیرو‌های مردمی جبهه مقاومت، از حاکمیت ملی و استقلال کشور‌های منطقه دفاع کرد و با تنگ کردن عرصه بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی او از طریق وارد کردن ضربات متعدد به این رژیم و خنثی کردن توطئه‌های این رژیم، امید را در دل مردم منطقه زنده کرد و از سوی مقام معظم رهبری، قهرمان امت اسلامی لقب گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار