امام جمعه زاهدان: حضرت زهرا(س) صاحب کمالات بزرگ انسانی و منحصر به فرد است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: علاقه شدید پیامبر به حضرت زهرا(س) نشان از رابطه عاطفی و پیوند پدر و دختر داشته و این به خاطر ارزش‌ها و کمالات حضرت فاطمه(س) بوده است.

  آیت الله مصطفی محامی در اجتماع بزرگ بصیرتی فرهنگیان سیستان و بلوچستان از حضرت زهرا(س) به عنوان شخصیتی صاحب کمالات بزرگ انسانی و منحصر به فرد یاد کرد و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی عملی برای همگان بویژه نسل نوجوان و جوان و مسوولان بوده و خواهد بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: همه عشق ورزیدن پیامبر به حضرت زهرا(س) به اراده خدا، رضایت خدا و پیامبر خدا بود و این‌ها نشان از عظمت جایگاه فاطمه زهرا(س) دارد.

آیت الله محامی ادامه داد: جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) آنقدر والاست که در نزد پدر به عنوان ام ابیها لقب می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به شخصیت سردار دلها بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی دارای کمالاتی بود که مقام معظم رهبری از راه و رسم او به عنوان مکتبی پایدار یاد می‌کنند.

امام جمعه زاهدان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان نیز باید با همین شیوه و مسلک دانش آموزان را تربیت و پرورش دهند؛ از همین روی تبیین و تعریف شاخصه‌های وجودی و شخصیت بلند و نگاه آرمانی این شهید عزیز حائز اهمیت است.

آیت الله محامی اظهار کرد: از خود گذشتگی و از جان گذشتگی شهید سلیمانی برای تحقق فرامین ولایت فقیه یک اصل بود حاج قاسم سلیمانی همه گروه‌ها، طوایف، اقوام و مذاهب را کنار هم می‌دید و محور وحدت بود.

امام جمعه زاهدان خلوص نیت، قصد غربت، مجاهدت‌های شبانه روزی، همت بلند، فکر باز و بصیرت حاج قاسم سلیمانی را از دیگر شاخصه‌های مهم این شهید عزیز عنوان کرد.

وی گفت: شهید سلیمانی ولایت مدار و مطیع رهبر بود تلاش می‌کرد تا حرف رهبری بر زمین نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مادران و زنان و دختران جامعه باید در مسیر درک صحیح از کمالات آن حضرت حرکت کرده و مرید واقعی و حقیقی ایشان باشند.

حسین بروشکی مهمترین ویژگی شخصیت حاج قاسم سلیمانی را ایمان به خدا، ولایت مداری، تبعیت تمام و کمال از ولایت فقیه و سرباز وطن و امام خویش بودن عنوان کرد.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی انسانی ساده زیست، خدایی، متواضع و سخت کوش و وجودش مایه امنیت و آرامش بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی انسان ساز و تربیت کننده نسلی است که می‌توانند با درایت و صلابت در همه عرصه ها نقش آفرینی کنند.

وی گفت: دانش آموزان باید با الهام گرفتن از شخصیت و آرمان‌های والای شهید سلیمانی، خود را برای ساختن و آباد کردن ایران اسلامی آماده کنند؛ تهذیب نفس و اخلاص در عمل داشته باشند و با خلوص نیت کارها را برای خدا و رضای او انجام دهند.

بروشکی گفت: به معنای واقعی کلمه، تابع حقیقی و پشتیبان ولایت فقیه بوده؛ در مسیر انقلاب و نظام اسلامی گام برداشته و پاسدار خون شهدا باشیم تا بتوانیم با قدرت و جسارت و شهامت امور را پیش ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار