آموزش در مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و استثنایی نواحی یک و ۲ شهرستان قزوین و شهر آبیک فردا چهارشنبه سیزدهم دی ماه غیر حضوری است.

آموزش و پرورش اعلام کرد:مدارس ابتدایی، استثنایی و پیش دبستانی شهرستان‌های آبیک و قزوین به دلیل افزایش آلودگی هوا در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه، تمامی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان آبیک و همچنین مدارس نواحی یک و ۲ شهرستان قزوین به همراه مدارس استثنایی این شهر به جز الموت شرقی و غربی، طارم و کوهین در نوبت‌های صبح و عصر غیر حضوری است.

در این اطلاعیه آمده است: مدارس منطقه کوهین، الموت غربی و شرقی و منطقه طارم به صورت حضوری دایر است.

همچنین با عنایت به ادامه آلودگی هوا و پایداری جو و بنا بر تصمیمات کمیته اضطرار  متشکله در عصر روز سه شنبه ۱۲ دی ماه موارد ذیل مصوب شد:

کلیه فعالیت واحد‌های معدنی در سطح شهرستان به مدت ۲۴ ساعت ممنوع می‌باشد.

فعالیت واحد‌های صنعتی آلاینده شهرستان ظرف ۲۴ ساعت آینده تعطیل و اجازه فعالیت ندارند، ادارات صمت و محیط زیست نظارت کامل بر این مجموعه‌ها داشته باشند.

کلیه فعالیت عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مدت ۲۴ ساعت ممنوع می‌باشد.

پلیس راهور  نسبت به برخورد قانونی با خودرو‌های فاقد معاینه فنی اقدام و از ورود خودرو‌های سنگین به داخل شهر به مدت ۲۴ ساعت خودداری نماید.

کلیه کلاس‌های ورزشی، آموزشی و اوقات فراغت در فضا‌های رو باز ظرف ۲۴ ساعت آینده تعطیل می‌باشد.   

مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و هلال احمر به مدت ۲۴ ساعت بصورت آماده باش کامل نسبت به خدمت رسانی اقدام نمایند.

شهروندان محترم به ویژه کودکان، سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به ویژه بیماران دارای مشکلات تنفسی و عروقی از فعالیت در فضای روباز ظرف ۲۴ ساعت آینده امتناع نمایند.

مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی با کارمندان دارای بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری زمینه ای، مادران باردار و دارای فرزندان  زیر ۵ سال، ظرف ۲۴ ساعت آینده مساعدت لازم را داشته باشند و از اعزام نمایندگان به مأموریت‌های غیر ضرور امتناع نمایند.

 بخشداران، شهرداران و تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی بویژه خدمات رسان ظرف ۲۴ ساعت آینده در آماده باش کامل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار