آلمان: تعداد اندکی از تانک‌های لئوپاردی که به اوکراین فرستادیم کار می‌کند

یک عضو پارلمان آلمان می‌گوید اکثر تانک‌های لئوپارد مشهور این کشور که به اوکراین فرستاده شدند آسیب دیده و قطعات یدکی برای تعمیر آن کمیاب است.

سباستین شافر، عضو حزب سبز پارلمان آلمان می‌گوید تعداد بسیار کمی از تانک‌های لئوپارد ۲A۶ که برلین به اوکراین تحویل داده هنوز کار می‌کنند، زیرا اکثر آن‌ها در جنگ آسیب دیده و قطعات یدکی آن کمیاب است. 

به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار همچنین گفت نظامیان اوکراینی تلاش کردند برخی از تانک‌های آسیب دیده را تعمیر کنند، اما همین امر سبب شده که تانک‌ها آسیب بیشتری ببینند.

گفته شده این عضو پارلمان آلمان به تازگی از مرکز تعمیرات تجهیزات جنگی که در کشور لیتوانی واقع شده، بازدید کرده است. شافر می‌گوید قطعات یدکی کافی برای این تانک‌ها در مراکز تعمیر وجود ندارد و خواستار تدابیری در این خصوص شد.

پیش‌تر، کشور‌های غربی از تانک‌های لئوپاردی که به کی‌یف می‌فرستند به عنوان سلاحی معجزه آسا یاد کرده بودند و ادعا می‌کردند این تانک‌ها جریان جنگ را برای اوکراین تغییر خواهد داد. در مجموع، دولت آلمان ۱۸ تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین منتقل کرده است.

نوامبر ۲۰۲۳، مجله فوربس گزارش داد که اوکراین به دلیل بی کفایتی سربازانش در خطر از دست دادن کل ناوگان لئوپارد خود قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۵ دی ۱۴۰۲
تانک های بدرد نخور. دیگه دوره پهباد و موشک هست
آخرین اخبار