بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در آذربایجان‌غربی اجرا شد

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در این استان اجرا شده و ۲ هزار کیلومتر دیگر در حال اضافه شدن به این ظرفیت است.

چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای ۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان گفت: این میزان فیبرنوری که فناوری روز ارائه خدمات اینترنتی است برای خدمت رسانی به روستاییان و شهرنشینان به ویژه سازمان ها، نهاد‌های دولتی، شهرک‌های صنعتی، سازمان‌های تجاری و همچنین مشتریان خانگی ظرفیت سازی شده است.

وی توسعه خدمات مخابراتی عادلانه در مناطق محروم استان را از سیاست‌های مخابرات منطقه ارومیه در سرمایه گذاری دانست و افزود: توسعه خدمات مخابراتی با توجه به نیاز‌های مردم در مناطق مختلف استان در حال انجام است و با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در حال حاضر مناطق محروم در اولویت توسعه زیر ساخت‌ها قرار دارند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی ادامه داد: به همین منظور پروژه ملی و عظیم نجما در ۱۶ شهرستان با همکاری شهرداری‌ها در حال اجراست و خوشبختانه امروز در دورترین شهر‌های استان شاهد استفاده از سرویس با کیفیت FTTH هستیم.

نوری با اشاره به اجرای توسعه فیبرنوری از محل اعتبارات این شرکت با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: هم اکنون در روستای نختالوی شهرستان باروق میاندوآب این پروژه در حال اجرا است که امیدواریم بتوانیم با تعهداتی که داریم سایر روستا‌ها را به اینترنت پرسرعت تجهیز کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.