تدوین و طراحی معماری آینده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

رئیس مرکز مطالعات راهبردی فراجا با اشاره به تدوین و طراحی معماری آینده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، گفت : این کار با استفاده از نظرات کارشناسی بیش از ۶۰۰ نفر از اندیشمندان و صاحب نظران و نخبگان درون و برون سازمانی انجام شده است.

سردار سرتیپ پاسدار لطفعلی بختیاری، رئیس مرکز مطالعات راهبردی فراجا در همایش گفتمان سازی معماری آینده فراجا که در مجتمع خدماتی رفاهی پردیس کرمانشاه برگزار شد، گفت : موضوع معماری آینده فراجا و نیرو‌های مسلح موضوعی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید فراوان داشتند.

وی با بیان اینکه معماری در واقع گامی برای تحول سازمانی است، تصریح کرد: نگاه ما باید نگاهی تحولی باشد و تحول هم شامل حفظ و تقویت اصول و خطوط اساسی انقلاب و همچنین نورآوری در شیوه‌ها و کارکرد‌ها می‌شود.

 بختیاری به برخی از فلسفه‌های معماری فراجای آینده اشاره کرد و گفت: افزایش آمادگی، کاهش غافلگیری، نهادینه سازی اندیشه‌ها و نظریه‌های انتظامی امنیتی در کنار آموختن از تجارب گذشته از جمله این اهداف است.

روی تصریح کرد: برای طراحی معماری آینده فراجا از حدود هشت سال پیش برنامه ریزی‌ها آغاز و طی این مدت از ظرفیت علمی بالغ بر ۶۰۰ نفر از اندیشمندان و صاحب نظران و نخبگان درون و برون سازی بهره گرفته شده است.

پلیس آینده کشور پلیسی هوشمند و معناگرا خواهد بود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این همایش گفت: مطمئنا پلیس آینده کشور پلیسی هوشمند، متعهد، مسئولیت پذیر و معناگرا خواهد بود که با برخورداری از همه ظرفیت‌های پیرامونی، امنیتی به مراتب پایدارتر از امروز در سراسر کشور ایجاد خواهد کرد.

 مهدی حاجیان اظهار کرد: از مدت‌ها پیش بحث معماری آینده فراجا مطرح و برای تبیین برنامه‌ها و نقشه‌های آن زحمات زیادی کشده شده است.

وی ادامه داد: در واقع آنچه که لازمه آینده کشور برای امنیت پایدار جامعه مورد نیاز است، پلیسی هوشمند، پژوهش محور و دانشگراست که خوشبختانه از مدت‌ها پیش برای آن فکر شده بود.

حاجیان تصریح کرد: طبق معماری صورت گرفته پلیس جمهوری اسلامی در افق ۱۴۱۷ در واقع پلیسی انقلابی، متعهد، مسئولیت پذیر و پایدار ارزش‌های دینی و ملی و انقلاب اسلامی خواهد بود.

رئیس پلیس استان کرمانشاه تعامل پذیری، هوشمندی و چابکی، ولایی و جهادی بودن، پیش کنشگر و پاسخگویی را از دیگر ویژگی‌های کاربردی فراجای آینده عنوان کرد و گفت: پلیس آینده مداخله گر معناگرا خواهد بود، یعنی به عنوان ضابط قانون هرجایی که لازم باشد به نفع مردم ورود پیدا کرده و وظایف دستگاه‌های اجرایی را به نفع شهروندان مطالبه خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور فرماندهان انتظامی استان‌های همدان و کردستان و مدیران انتظامی این استان‌ها در کرمانشاه، گفت: پلیس استان‌های غرب کشور این آمادگی را دارند که همه توان و ظرفیت خود را برای پیشبرد برنامه‌های فراجا به کار گیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.