تجلیل از پژوهشگران برتر در چهارمحال و بختیاری

رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در نخستین دوره تجلیل از پژوهشگران عرصه ایران‌شناسی یک پژوهشگر برتر ملی و دو پژوهشگر برتر استانی انتخاب و تجلیل شدند.

عباس قنبری عدیوی در آیین نخستین دوره تجلیل از پژوهشگران پیشکسوت استانی در عرصه ایران‌شناسی که در مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست از دکتر اصغر شهبازی به عنوان پژوهشگر نمونه کشوری و از دکتر حمید رضایی و روح‌الله کریمی کیاسی به عنوان پژوهشگران برتر استانی در حوزه ایران‌شناسی تجلیل شد.

وی افزود: این انتخاب به پاس کوشش مجدانه محققان استان برای مطالعه، تحقیق و تالیف در زمینه تاریخ و فرهنگ ایران زمین و با هدف تقویت مبانی وحدت ملی و تلاش برای ارتقای سطح تحقیقات بومی و ملی و انتشار کتاب‌های فاخر صورت گرفته است.

قنبری اضافه کرد: بدون تردید پژوهش برای ایران و ایرانی، عرصه‌ای بیکران برای خدمتی خالصانه و افتخارآمیز است که در این عرصه پژوهشگران و محققان شاخصی در استان وجود دارد که این فرصت را قدر نهاده و در راستای شناسایی، معرفی و تجلیل از آن‌ها اقدام می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: در راستای تبادل تجربیات و پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه ایران‌شناسی فیلم‌هایی در خصوص آشنایی با بنیاد ایران‌شناسی و آثار و تحقیقات انجام شده در این عرصه پخش شد.

قنبری گفت: در این نشست علی رحم شایان از شاعران استان شعری در مدح حضرت زهرا (س) قرائت کرد و معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در خصوص ضرورت و اهمیت کتاب و پژوهش در عرصه‌های مختلف از جمله ایران‌شناسی سخن گفت.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست برخی از محققان و پژوهشگران به بیان دیدگاه‌های خود در عرصه تالیف کتاب و پژوهش در عرصه ایران‌شناسی پرداختند و از تعدادی از بانوان عضو این بنیاد به مناسبت روز زن و مادر تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار