ممانعت جدی آمریکا برای آتش‌بس در غزه

نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد آمریکا با وتوی هر تلاشی برای نجات مردم غزه از درد و رنج، تمام قد از صهیونیست‌ها دفاع می‌کند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تایید کرد که آنچه در دریای سرخ اتفاق می‌افتد، پاسخی به عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی است که به مدت ۳ ماه است علیه مردم نوار غزه ادامه دارد. 

براسای گزارش المیادین، نبنزیا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل افزود: بر کسی پوشیده نیست که آن‌هایی که در خاورمیانه هستند بسیار ناامید هستند، زیرا آمریکا همیشه اقدامات اسرائیل را پنهان می‌کند، بقیه اعضای شورای امنیت را گروگان می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد تا قطعنامه‌ای برای آتش بس اتخاذ شود.

او استفاده مکرر واشنگتن از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد را تضعیف تمام تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان دانست.

نبنزیا همچنین تاکید کرد که قانونی بودن اقدامات ائتلاف دریایی تشکیل شده توسط آمریکا در دریای سرخ از نظر حقوق بین الملل مشکوک است. به گفته این دیپلمات روسی، اگرچه واشنگتن آن را یک «ائتلاف بین‌المللی» می‌داند، اما در واقع بیشتر از ناو‌های جنگی آمریکایی تشکیل شده است.

 آمریکا بارها مانع از صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در نوار غزه شده و مدعی است که این امر به نفع جنبش حماس است.

پس از اینکه صنعا تهدیدات خود را مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌های در حال حرکت به سمت «اسرائیل» در دریای سرخ انجام داد، لوید آستین وزیر دفاع، اعلام کرد واشنگتن یک ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ تشکیل داد اما بعد از مدتی کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه و اسپانیا از آن خارج شدند و کشورهایی مانند بحرین و سشیل در این ائتلاف ماندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار