امام جمعه زاهدان:

توسعه سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم شتاب گرفته است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان تاکنون همواره در مسیر پیشرفت بوده و شمال و جنوب استان هم اینک تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده و در دولت سیزدهم نیز شتاب این پیشرفت‌ها بیشتر است.

 آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در دیدار رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در واقعه تروریستی روز گذشته به بیان نکات مد نظر پرداخت و عنوان کرد: تحرک و تلاش دولت از شخص رئیس جمهور گرفته تا برخی از وزرا قابل تقدیر است و ما برای کسب توفیقات بیشتر آن‌ها دعا می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: خدمات فراوانی ارائه شده که بخش‌هایی از آن برای مردم بیان می‌شود و جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: با وجود تلاش و تحرک زیاد انتظار خروجی بیشتری وجود دارد که متاسفانه این‌گونه نیست که یا برخی مسوولان ضعیف هستند و یا به اندازی کافی کارشناسی صورت نمی‌گیرد و یا برخی تلاش لازم را ندارند چرا که برخی موانع خارجی از همان قدیم‌الایام وجود داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه سفر‌های خارجی رئیس جمهور جای قدردانی و خدا قوت وجود دارد، اما باید خروجی کار مورد ارزیابی قرار گیرد و باید مشاهده کنیم که آیا عزت، حکمت و مصلحت رعایت می‌شود یا خیر چرا که به نظر می‌رسد در مواقعی خروجی کار به اندازه کافی مطلوب نیست
آیت الله محامی تصریح کرد: در حوزه تبادلات اقتصادی و تفاهم‌نامه‌ها رئیس جمهور و وزارت خارجه ارتباط را برقرار می‌کنند، اما در گام‌های بعدی مسوولان توان پیگیری کار را ندارند و قرارداد‌های منعقد شده دنبال نمی‌شود و باید دقت داشته باشیم که این مساله به اعتبار و سابقه ما نیز لطمه وارد خواهد کرد.
وی افزود: در گذشته نیز خدمت رئیس جمهور عنوان کردیم که دولت‌ها با مهارت تمام به ارائه گزارش‌های مطلوب می‌پردازند و آمار‌ها مثبت اعلام می‌شود، اما در صحنه اجتماع روز به روز وضعیت خراب‌تر می‌شود و این مساله باید به هر شکل ممکن حل شود.
امام جمعه زاهدان اظهارکرد: در سیستان و بلوچستان هم برخی مدیران کل به ارائه گزارش پرداخته و وضعیت را مطلوب جلوه می‌دهند که ما در واکنش به اظهارات آن‌ها عنوان می‌کنیم اگر تنها ۵۰درصد از گزارش‌ها صحیح باشد باز هم جای قدردانی و خوشحالی وجود دارد.
وی گفت: مهم است که گزارش‌ها مطابق با واقعیت باشد تا مورد پذیرش عموم مردم قرار گیرد.
آیت‌الله محامی اظهار کرد: متاسفانه خدماتی که انجام گرفته و می‌تواند عامل دلگرمی مردم باشد کمتر برای آن‌ها تبیین شده و این در حالیست که بیان هر یک از خدمات منجر به امیدواری مردم، تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و چسبندگی بیشتر آن‌ها به نظام اسلامی خواهد شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در مدت زمان آغاز به کار دولت مردمی، دستاورد‌های بسیار خوبی در حوزه‌های زیرساختی به دست آمده است که باید آن‌ها را به درستی روایت کنیم تا برای مردم اثر بخش و امیدوار کننده باشد.
سپهر خلجی با بیان اینکه دولت مردمی و خدمتگزار، تعطیلی و استراحت ندارد افزود: طرح‌هایی که توسط دولت‌ها و با عمر ۲۵ سال یا بیشتر روی زمین مانده و عملیاتی نشده بود، توسط دولت سیزدهم در حال اتمام است.
وی به ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات دولت در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و سیاست‌های خارجی پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار