دولت به توسعه سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای دارد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: اینکه هر هفته یکی از مسوولان عالی دولت برای رسیدگی به کار‌ها و اقدامات دولت به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند نشان دهنده اهمیت این استان در مرکز است.

سپهر خلجی  در نشست با تشکل‌های دانشجویی ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: دغدغه‌های زیادی میان نخبگان و دانشجویان وجود دارد برخی از این مشکلات قابل حل است، اما امکان حل برخی از این مطالبات به این زودی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است کشور در معرض مشکلاتی قرار گیرد، اما پاسخ مورد انتظار شما به آن داده نشود تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، قوی بودن ایران اسلامی مستند است با توجه به جبهه وسیع دشمنان بین المللی که وجود دارد هر کس که پرچم جمهوری اسلامی را بلند کند و حرف از عدالت و حمایت از محرومان بزند در معرض آماج دشمنان قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ۴۰ سال در برابر انواع و اقسام توطئه‌های دشمن از جمله جنگ، تحریم و ترور ایستادگی کرده گاهی بدون تهدید پیشرفت کرده‌ایم، اما گاهی کشور در معرض انواع تهدید‌ها بوده، اما پیشرفت کرده است.

وی عنوان کرد: ممکن است در مورد پیشرفت در ذهن‌ها نقص‌هایی به وجود بیاید، سیستان و بلوچستان استانی محروم نیست بلکه استانی با ظرفیت فراوان است که فرصت‌های زیادی همچون متصل بودن به دریا در آن وجود دارد که بقیه استان‌ها از آن محروم هستند.

خلجی با بیان اینکه هر زمان کشور به سمت پیشرفت حرکت می‌کند تهدید‌ها علیه کشور نیز افزایش پیدا می‌کند افزود: در چند سال اخیر در سیستان و بلوچستان کار ریلی، توسعه جاده‌ها و تدبیر برای حل مشکل آب همزمان با هم اجرا می‌شود دولت‌هایی آمده بودند که آرزو داشتند این کار‌ها را انجام دهند، اما موفق نشده بودند.
وی بیان کرد: در شرایطی که کشور در معرض شدیدترین مشکلات اقتصادی قرار دارد، اما انجام چند ابر پروژه در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد به رغم وجود تمام مشکلات موجود در دولت توجه ویژه‌ای به این منطقه شده است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: اینکه هر هفته یکی از مسوولان عالی دولت برای رسیدگی به اقدامات در حال انجام به این استان سفر می‌کند نشان دهنده اهمیت این نقطه از ایران اسلامی است.
وی با اشاره به بحث سوخت و صف‌های بنزین در سیستان و بلوچستان افزود: به دلیل جذابیتی که بحث سوخت در آن طرف مرز دارد ابتدا مردم استان با مشکل سوخت مواجه می‌شوند سپس منابع کشور از بین می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار