شورای امنیت حمله تروریستی بزدلانه کرمان ایران را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۴ را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۴ را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند؛ اقدام مذموم تروریستی‌ای که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان و ۲۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

اعضای شورای امنیت مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

 شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای صلح و امنیت بین المللی است. اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تاکید کردند. آن‌ها از همه کشور‌ها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر مکان، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آن‌ها مجددا بر لزوم مبارزه همه کشور‌ها به هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان، و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی امروز چهارشنبه در کرمان ایران را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: دبیرکل سازمان ملل حمله امروز به مراسم یادبود در شهر کرمان در جمهوری اسلامی ایران را که بر اساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت، به شدت محکوم می‌کند.

 این سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار پاسخگو شدن مسئولان این حمله شد و به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می‌گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز سفیر فرانسه که کشورش اکنون ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، گفت: این اقدام مذموم با دو انفجار تروریستی در نزدیکی محل دفن سردار قاسم سلیمانی در شهر کرمان در مراسم چهارمین سالگرد شهادت وی، عمداً مردم بی‌گناه را هدف قرار داد. در حال حاضر حداقل ۱۰۳ نفر از جمله کودکان و زنان شهید و جان باختند و ۲۱۱ نفر مجروح شده اند که حال برخی از آن‌ها نیز وخیم است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: در حال حاضر، تحقیقات همه جانبه برای شناسایی و دستگیری عاملان و سازمان‌دهندگان این جنایت هولناک ادامه دارد. همزمان، جمهوری اسلامی ایران متعهد به استفاده از تمامی سازوکار‌های موجود برای اطمینان از پاسخگو نمودن مسئولین و همدستان آن‌ها در این اقدام شنیع تروریستی است.

نماینده ایران در سازمان ملل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات شنیع تروریستی را به صراحت محکوم می‌کند و در پیگیری عدالت برای قربانیان این حادثه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

سفیر ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله تروریستی وحشتناک را فوراً و صراحتاً محکوم کنند. این درخواست با مواضع تزلزل‌ناپذیر دبیرکل و رویه تثبیت‌شده شورای امنیت در محکومیت صریح تروریسم و به رسمیت شناختن آن به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی از طریق قطعنامه‌ها همخوانی دارد.

ایروانی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم و با تجربه مستقیم پیامد‌های فاجعه‌بار آن، همچنان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای رهبری مبارزه با این بلای خانمان سوز استوار است.

 دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با سوم ژانویه ۲۰۲۴ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که تاکنون ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشته است. این حادثه تروریستی محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای به همراه داشته است.

 به نقل از رویترز، گروه تروریستی تکفیری داعش شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو انفجار دیروز در شهر کرمان که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شده است، کار این گروه تروریستی تکفیری بود.

در بیانیه داعش آمده است: «در طول جنگ، هر کجا یافتید، به قتل برسانید». این گروه تروریستی در بیانیه خود همچنین نوشت که در این دو انفجار انتحاری، بیش از ۳۰۰ نفر کشته و یا زخمی شدند. داعش تاکید کرد که «عمر الموحد» و «سیف الله المجاهد» دو عامل انتحاری بودند که در این دو عملیات تروریستی از کمربند‌های انفجاری استفاده کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ دی ۱۴۰۲
عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود.

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.

دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند.
دوستان آمریکا حامی القاعده هستند.
دوستان آمریکا حامی داعش هستند.
دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند.
دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.

چرا دولت ناتوان و عاجز از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ دی ۱۴۰۲
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۵ دی ۱۴۰۲
در تاریخ 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.

آمریکا جنایتکار و 3 کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در افغانستان مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. آمریکا جنایتکار و 3 کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در عراق مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 3 ماه بیش از 200 تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است.
۱۲:۲۸ ۱۵ دی ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 3 ماه بیش از 200 تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
اسرائیل جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۱۵ دی ۱۴۰۲
حمایتهای همه‌جانبه دولتهای غربی از صدام در جنگ تحمیلی
دولتهای ریاکار اروپایی که امروز در قضیه سوریه مدعی استفاده از سلاحهای شیمیایی هستند، در زمان جنگ تحمیلی، خروارها سلاح شیمیایی به صدام دادند تا او با این سلاحها به جبهه‌های ما و مناطق سردشت و حلبچه حمله کند.
مسئولان قبلی آمریکا داعش را بوجود آوردند یا به آن کمک کردند و مسئولان کنونی نیز در حال تقویت داعش یا گروهی نظیر آن هستند.
اروپا امروز به خاطر غلطی که در تقویت تکفیریها انجام داد، گرفتار است و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریکا نیز در حال تکرار همان غلط است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۵ دی ۱۴۰۲
کجا امنیت برای مردم دنیا برقرار شده؟
غزه!؟

زورشون به آمریکا و اسرائیل نمی رسه.

ما خودمون هر کار صلاح بدونیم می کنیم و دشمنان را نابود می کنیم، به یاری الله.

مرگ بر استکبار.
دورود بر ایران سربلند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۵ دی ۱۴۰۲
وا مگه شورای امنیت هنوز زنده ست
پس چرا ۳ ماه برای غزه هیچ غلطی نکردن

آهان اونجایی که لازم باشه نقشه مرده متحرک بازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
شورای امنیت!!!!!!!!!!!!!!!؟
چه عجب!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۵ دی ۱۴۰۲
اینها فهمیدند.فوتبالیستها و سلبریتهای نه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۷ ۱۴ دی ۱۴۰۲
هم آمریکا هم چین و هم اسرائیل از این انفجار کرمان نفع میبرند
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۳:۴۷ ۱۴ دی ۱۴۰۲
اولابایدبه این شورای نامشروع بگیدشورای ناامنی ""
شورای امنیت کیلوچنده ""
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۳:۴۵ ۱۴ دی ۱۴۰۲
شورای امنیت زیادحرف بزنه حال خودش جامیاد
خخخخخخخخخخخخخ
دیگه تموم شددوران شورای ناامنی ولی بنام امنیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۴ دی ۱۴۰۲
محکومیت فقط در حد حرف هیچ ارزشی نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۴ دی ۱۴۰۲
این بیشرف ها از کجا وارد ایران شدند
از کدام مرز
آخرین اخبار