یک روز پیش از انتخابات بنگلادش، صندوق‌های رای در این کشور به آتش کشیده شد

در آستانه انتخابات عمومی بنگلادش در روز یکشنبه (فردا) و اعلام تحریم از سوی مخالفان، صندوق‌های رای‌گیری در این کشور به آتش کشیده شد.

در رویدادی که دولت بنگلادش آن را «آتش زدن ارزش‌های دموکراتیک» توصیف کرده، حداقل ۱۴ مرکز رای‌گیری این کشور به آتش کشیده شد.

به گزارش رویترز، یکی از این مراکز رای گیری در حومه «داکا» پایتخت بنگلادش بوده است.

این آتش‌سوزی‌ها در حالی رخ می‌دهد که فردا در این کشور انتخابات برگزار می‌شود و اکثر احزاب اپوزیسیون آن را تحریم کرده‌اند. حزب اصلی اپوزیسیون بنگلادش علاوه بر درخواست تحریم انتخابات از مردم خواسته به مدت دو روز دست به اعتصاب بزنند. 

عبد المومن، وزیر امور خارجه این کشور گفت: «زمان وقوع این فاجعه، درست یک روز قبل از انتخابات، نشان دهنده تلاش برای جلوگیری از امنیت و برگزاری فرآیند‌های دموکراتیک کشور است». وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حادثه مذموم که بدون شک توسط افرادی با اهداف شوم ترتیب داده شده، به قلب ارزش‌های دموکراتیک ما ضربه می‌زند». 

پلیس اعلام کرده که یکی از سیاسمتداران برجسته حزب مخالف را به همراه شش فعال دیگر به ظن دست داشتن در این آتش سوزی‌ها دستگیر کرده است. 

گفتنی است، در سه دوره انتخابات گذشته بنگلادش، حزب اپوزیسیون دو انتخابات را تحریم کرده است.  این حزب می‌گوید شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش به همراه حزبش قصد دارند با تقلب در چهارمین دوره رای‌گیری پیروز شوند.

شیخ حسینه که درخواست‌ها برای استعفا و اجازه دادن به یک مقام بی طرف برای اجرای انتخابات را رد کرده، مخالفان را به تحریم اعتراضات علیه دولت متهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار