هنرمندان منتخب دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج با شعار دست آفرین‌های هنر ایرانی در کردستان تجلیل شدند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: امروز در جمع هنرمندان صنعتگر استان اظهار کرد: دومین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به‌صورت استانی برگزار شد.

منصور مهرزاد با بیان اینکه این جشنواره با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری است، عنوان کرد: با اعلام فراخوان این جشنواره، ٩٠ نفر از هنرمندان کردستانی آثار صنایع‌دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار ٤٥ هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه این آثار در قالب برپایی نمایشگاهی در خانه کُرد سنندج به نمایش درآمد، یادآور شد: پس از نمایش آثار و ارزیابی آن توسط کارشناسان دبیرخانه جشنواره در استان، ٥ اثر از هنرمندان صنعتگر کردستانی برای ارزیابی مرحله کشوری انتخاب شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: دو نفر از هنرمندان صنعتگر استان نیز که هنر آن‌ها در حال منسوخ شدن بود مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: امید است با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان در سطح ملی و بین‌المللی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.