سه هزار و ۴۲۳ باب استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان و بلوچستان ساخته شد

مدیر آب و خاک و امور فنی و زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۴۲۳ باب استخر ذخیره آب با حجم ۵۱۳ هزار متر مکعب تاکنون در سطح این استان ساخته شده است.

حسینعلی رمرودی گفت: ۱۲۳ استخر ساخت شده در سیستان و بلوچستان مربوط به سالجاری می‌شود که با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به بحران کم آبی در سیستان و بلوچستان مدیریت توزیع و مصرف آب در سطح باغ و مزرعه و جلوگیری از هدر رفت در مسیرهای انتقال که منجر به تنش یا کمبود در تامین نیاز آبی باغات و زراعت می شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بطوریکه ساخت استخرهای ذخیره آب در ابتدای مسیر خروج آب قنوات وچاه‌ها می‌تواند اقدامی موثری در جمع آوری آب باشد تا ضمن کاهش مدت زمان و مدیریت آبیاری، میزان هدر رفت آب را به حداقل برساند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: محدودیت منابع آب و خشکسالی‌های اخیر در کنار تسهیلات دولتی باعث شد تا کشاورزان استان گام‌های موثری در راستای استفاده بهینه از منابع آبی بردارند که اجرای میزان قابل توجهی از طرح‌های سامانه های نوین آبیاری در اراضی استان نشان از استقبال خوب کشاورزان است.

وی استفاده بهینه منابع آبی و مدیریت مصرف آب، امکان اجرای سامانه‌های آبیاری تحت‌فشار برای بهره‌برداران با حقابه‌های مختلف، توسعه پایدار کشاورزی، ارتقاء ضریب امنیت غذایی و افزایش عملکرد محصولات با تامین حجم آب مورد نیاز گیاه در شرایط خشکسالی و بحران آبی را از مهمترین اهداف ساخت استخرهای ذخیره آب در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار