۶ استخر دو منظوره در مهرستان ساخته شد

مدیر جهادکشاورزی مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۶ باب استخر دو منظوره با سرمایه گذاری بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان ساخته شد.

عبداله سپاهی  گفت: حجم ذخیره سازی آب در این استخرها یک‌هزار و ۷۰۰ مترمکعب هست که به منظور استفاده بهینه از آب‌ و ذخیره‌سازی مناسب برای آبیاری مزارع و باغ‌ها، امکان پرورش ماهی و جلوگیری از اتلاف وقت این استخرها ساخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین چهار باب استخر دیگر در شهرستان مهرستان جانمایی شده که بزودی عملیات ساخت آنها آغاز می شود.
مدیر جهادکشاورزی مهرستان تصریح کرد: این استخرها با حمایت سازمان جهادکشاورزی استان، بنیاد هاسب و موسسه رحمت واسعه، همت و مشارکت کشاورزان ساخته شده است.

وی تاکید کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجب غنی شدن آب های خروجی از این منابع شده و املاح مورد نیاز گیاه را به صورت محلول از طریق آوندها به گیاه می رساند.

سپاهی ادامه داد: یکی از محوری ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره وری آب در این بخش است که پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از جمله این راهکارهاست.
وی بیان کرد: این کار موجب غنی شدن آب خروجی استخر شده و تاثیر مستقیمی در افزایش راندمان تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی آبیاری شده با آب خروجی این استخرها دارد و نتیجه این اقدام کاهش مصرف کود و تولید محصول ارگانیک در بخش کشاورزی بوده که از نظر زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار