افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گیلان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی گیلان از افزایش ۱۲.۵ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان خبر داد.

قاسم جوادزاده مقتدر، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ۱۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان انجام شده است که این میزان افزایش ۱۲.۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

او جوجه‌ریزی در آذر ماه را بیش از ۱۲ میلیون و ۳۷۳ هزار قطعه برشمرد و افزود: این میزان نسبت به آذر ماه پارسال ۲۵.۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی گیلان با بیان اینکه ۶۴ درصد جوجه‌ریزی‌ها در استان توسط شرکت‌های زنجیره انجام شده است، تصریح کرد: قیمت تمام شده در زنجیره‌ها پایین‌تر از مرغداران مستقل است از این‌رو می‌توانیم در قیمت مصوب تنظیم بازار را مدیریت داشته باشیم.

جوادزاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر، مشکلی به لحاظ تأمین مرغ در استان گیلان وجود ندارد، گفت: جوجه‌ریزی در بهمن ماه مهم است و نتیجه آن را در ایام نوروز مشاهده خواهیم کرد، از این‌رو باید با کنترل جوجه‌ریزی در این ماه نسبت به تأمین نیاز استان، مسافران و استان‌های دیگر طی ماه‌های آتی برنامه ریزی کنیم.

او همچنین با بیان اینکه مشکلی برای تأمین نهاده‌ها در گیلان وجود ندارد، افزود: ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان فعالیت می‌کند. 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.