تیم ملی فوتبال ایران تاکنون سه بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا به فینال راه پیدا کرده و در هر سه بار به پیروزی و عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است.

 جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ ابتدا قرار بود که در چین برگزار شود، اما ویروس کرونا و پیامد‌های آن باعث شد تا این کشور از میزبانی این رقابت‌ها انصراف دهد و در نهایت قطر به عنوان میزبان انتخاب شود. جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ جمعه پیش رو رسما آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی یکی از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌آید.

ایران یکی از پرافتخارترین تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیاست و توانسته سه بار عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورد. تیم ملی تا امروز سه بار راهی فینال جام ملت‌های آسیا شده است و هر سه بار به پیروزی دست پیدا کرده و همین باعث شده تا سایت عراقی winwin لقب «پادشاه فینال‌ها» را به ایران بدهد.

این سایت نوشت: «سه تیم تاکنون طعم شکست را در فینال جام ملت‌های آسیا نچشیده‌اند که عبارتند از ایران، قطر و عراق. تیم ملی فوتبال ایران را باید پادشاه فینال‌ها دانست؛ چرا که سه بار به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرده و در هر سه بار به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است. این در حالی است که عراق و قطر تنها یک بار به فینال راه پیدا کرده اند و در همان یک بار هم به پیروزی دست یافته‌اند.»

winwin در ادامه نوشت: «تیم ملی فوتبال ژاپن رکورددار قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست. این تیم چهار بار قهرمانی در این رقابت بزرگ را به دست آورده است. اگر سامورایی‌ها، امپراطور این رقابت‌ها باشند ایران را هم باید با سه قهرمانی به عنوان پادشاه برگزید. ایران در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است تا نشان دهد تیمی ریشه‌دار در این رقابت‌هاست. تیم ملی فوتبال ایران در ۱۴ دوره از ۱۷ دوره جام ملت‌های آسیا شرکت داشته که این هم یک رکورد است. آن‌ها در ۶۸ بازی خود در این رقابت‌ها ۴۱ بار پیروز شده‌اند که این هم یک رکورد به شمار می‌آید. نکته مهم‌تر درباره ایران اینکه آن‌ها رکورددار کسب امتیاز و گلزنی در جام ملت‌های آسیا هم به شمار می‌آیند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
جام جهانی ۲۰۰۶اشتباهمون این بود که گذشته رو فراموش کردیم و برانکو رو کنار گذاشتیم و چند سال دچار سردرگمی.....
اشتباه جام ملتهای ۲۰۱۸ این بودباز دستاورد های کی‌روش رو فراموش کردیم و با داشتن بازیکنانی که اشتباه آماتور دارند هنوز توقع شکست ژاپن داشتیم....و بعد از کنار گذاشتن کی‌روش باز دچار سردرگمی...
جام جهانی ۲۰۲۲اشتباهمون مثل دور ه های قبل باز دچار غرور شدیم و دستاوردهای اسکوچیج رو فراموش کردیم و مربی آوردیم که از تیم فاصله داشت....
همیشه دچار غرور و توهم میشیم....
خدا رو شکر این دوره کسی توقعی نداره از تیم...
تیم هنر کنه جز چهار تا شه..
ما که در حد ژاپن استرالیا حتی کره که به ۱۶تیم جام جهانی صعود کرد نیستیم...
ای کاش لااقل تیمو جوون میکردی آقای قلعه نویی..که در صورت حذف لااقل بگی تیم جوون کردم...فردا که به هیچی نرسید تیم چی میخوای بگی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اشتباه یک بار . دو بار و چند بار ؟ اشتباه نیست واقعیت ماست . نیم قرن پیش آسیایی ها می دویدند که به ما برسند بعد از نیم قرن ما می دویم که به آسیایی ها برسیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
باید گفت تیم ملی فوتبال ایران پادشاه بود ! چون این قهرمانی ها نیم قرن پیش بدست آمده و در این نیم قرن دنیا کاملا عوض شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
شاید ژاپن پیروز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
تیم ملی ما مشکل ساختار دفاعی داره که در زمان کیروش تقریبا حل شده بود اما باز برگشتیم به تنظیمات کارخانه. همانطور که مورینیو نسبت به بازی در فاز دفاعی سردار آزمون گلایه مند هست باید گفت تقریبا اکثر بازیکنان ایرانی این مشکل را دارند و در فاز دفاعی دچار مشکل هستند که این بدلیل فوتبال ذاتی هجومی است که در خون ایرانی هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
به امید پیروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
البته ک ایران پادشاه همه تمدنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ایران هیچی نیس. ایران هر چی بوده از ۱۴۰۰ سال به قبل بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
با این پیرمردها به جایی نمی رسیم.
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ایران برنده و پیروز خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
تا زمانی که سبک بازیشو عوض نکنه و کنترل توپ نداشته باشن همیشه جلوی تیم های بزرگ اسیایی ضعف دارن . ایران در حد استرالیا ، ژاپن و کره نیست الان . اکثر امتیازاش و کل هاش به تیم های ضعیف بوده .
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
بنازم ایران رو که پادشاه دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
به امید پیروزی تیم ملی ایران
آخرین اخبار