پنج دانشگاه استان اصفهان در فهرست رتبه‌بندی جهانی (یورَپ)

پنج دانشگاه  استان اصفهان در فهرست نظام رتبه‌بندی یورَپ (URAP) قرار گرفتند.

در جدید‌ترین گزارش نظام رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس عملکرد علمی (URAP) نام ۷۱ دانشگاه برتر در میان سه هزار موسسه برتر جهانی قرار دارد که تعداد آن‌ها در مقایسه با ویرایش سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.


در بین  دانشگاه‌های ایرانی نام برده شده در این رتبه بندی، اسامی دانشگاه‌های اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، صنعتی اصفهان، کاشان و صنعتی مالک اشتر به چشم می‌خورد.


بررسی امتیاز‌های دانشگاه‌های  حاضر در رتبه‌بندی ۲۰۲۳ یورپ نشان می‌دهد که بالاترین نمره آن‌ها در میان ۶ شاخص اصلی ارزیابی مربوط به شُمار استناد‌ها و مقاله‌هاست.


بیشترین امتیاز کسب شده در بخش شمار مقاله‌ها و استنادها، بهره‌وری علمی و تاثیر پژوهشی در میان دانشگاه‌های استان اصفهان  مربوط به صنعتی اصفهان و در زمینه شمار انتشارات و همکاری جهانی متعلق به علوم پزشکی اصفهان است.


نگاهی به فهرست دانشگاه‌های ایرانی حاضر در رتبه‌بندی ۲۰۲۳ یورپ نشان می‌دهد که بیشترین تعداد موسسه‌ها پس از تهران مربوط به استان اصفهان است.


نظام رتبه‌بندی یورپ (University Ranking by Academic Performance) توسط دانشگاه «صنعتی خاورمیانه» در ترکیه مدیریت و روزآمد می‌شود.


یورَپ از نظام‌های رتبه‌بندی جهانی است که مؤسسه‌های جهان‌تراز را شناسایی و جایگاه آن‌ها را در برابر یکدیگر ارزیابی می‌کند؛ شمار مقاله‌ها، استناد‌ها و انتشارات، بهره‌وری علمی، تأثیر پژوهشی و همکاری جهانی ۶ شاخص کلیدی این نظام رتبه‌بندی برای ارزیابی مؤسسه‌های آموزش عالی است.


اصفهان بعنوان دومین استان دانشگاهی کشور ۱۹۹ موسسه آموزش عالی و پژوهشی فعال با ۲۰۸ هزار دانشجو و سه هزار و ۵۳۹ عضو هیات علمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
آفتابه لگن هفت دست