۳۶ هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل در گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: افزون بر ۳۶ هزار کارت هوشمند ملی در ادارات و دفاتر پیشخوان ارایه دهنده خدمات ثبت احوال استان آماده تحویل است.

امیر حسن‌زاد  از مردم خواست تا با استفاده از کد دستوری #۶۰۹۰*۴* و شماره‌گیری تلفن همراه از وضعیت صدور کارت هوشمند ملی خود مطلع شوند و در صورت مشاهده پیام، شخصا با در دست داشتن اصل شناسنامه و رسید درخواست به دفاتر پیشخوانی که ثبت درخواست را انجام داده‌اند مراجعه و کارت ملی خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان افزود:علاوه بر این ۳۶ هزار کارت آماده شده حدود ۱۶۰ هزار کارت هوشمند ملی نیز در صف چاپ قرار دارد و به مرور با آماده شدنشان در اختیار دفاتر پیشخوان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تا کنون ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار قطعه کارت هوشمند ملی تحویل مردم استان شده‌ است.

کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت گیلان ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۹۶ نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۹۷ نفر مرد و یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۹ نفر زن هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.