رخ دادن ۳۹ درصد تصادفات در محور‌های بزرگراهی

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۹ درصد تصادفات در کرمانشاه در محور‌های بزرگراهی رخ داده است، گفت : تخطی از سرعت مطمئنه مهمترین علت وقوع تصادفات در فصل زمستان سال گذشته بوده است.

عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : رانندگی همراه با عجله و شتاب و تخطی از سرعت مطمئنه به ویژه در جاده‌های لغزنده با سهم ۴۲ درصدی موجب وقوع بیشترین تصادفات شده است.

وی عنوان کرد: تصادفات واژگونی با سهم ۵۸ درصدی با تأثیر مستقیم این علت به وقوع پیوسته که منجر به وارد آمدن صدمات و جراحات شدید به راننده و سرنشینان وسایل نقلیه شده است.

زارع گفت: بعد از تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم از دیگر علت‌های مهم تصادفات در فصل زمستان سال گذشته بوده است که در مجموع این چهار علت موجب ۸۵ درصد تصادفات شده است. 

وی افزود: در ساعات ۱۶ تا ۲۰ با ۲۷ درصد و ۱۲ تا ۱۶ با ۲۶ درصد دارای بالاترین فراوانی تصادفات و در روز پنجشنبه با ۱۷ درصد و چهارشنبه با ۱۶ درصد بیشترین تصادفات اتفاق افتاده است. 

زارع گفت: محور‌های بزرگراهی با ۳۹ درصد، راه‌های فرعی و روستایی با ۳۲ درصد و جاده‌های اصلی با ۲۹ درصد محل وقوع سوانح بوده و تصادف وسایل نقلیه با یکدیگر با ۳۹ درصد پس از واژگونی تعداد بالاتری را شامل شده است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه افزود: رانندگی در فصل زمستان با رانندگی در شرایط عادی متفاوت بوده و توصیه می‌شود در زمان نامساعد بودن شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری در جاده‌های برون شهری خودداری و در صورت اضطرار با رعایت مقررات و لحاظ کردن الزامات زمستانی سفر خود را انجام دهند .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.