لزوم افزایش بازرسی از بوم گردی‌های شهداد در آستانه فصل ورود گردشگران

رئیس دادگاه عمومی شهداد گفت: در آستانه فصل ورود گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه لازم است، بازرسی‌های تخصصی از واحد‌های اقامتی افزایش یابد.

محمد گنجعلی زاده در جریان بازدید از واحد‌های بوم گردی بخش شهداد گفت: در دو سال اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا ورود گردشگران داخلی و خارجی به این بخش کاهش داشته است و بر همین مبنا موضوع نظارت و بازرسی از واحد‌های بومی گردی نیز کاهش یافته که طی امسال با توجه به پیش بینی افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه، نظارت‌های مستمر و تخصصی از واحد‌های اقامتی و گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که هدف اصلی از اعمال نظارت‌های دقیق بر واحد‌های بوم گردی و اقامتی، بهبود کیفیت خدمات و توسعه امنیت گردشگری است، اظهارداشت: بهداشت عمومی، کیفیت خدمات گردشگری، جلوگیری از فعالیت واحد‌های فاقد مجوز و غیرقانونی در امر اسکان گردشگران، توجه به کیفیت خدمات آشپزخانه‌ها و سلامت مواد غذایی در واحد‌های گردشگری و نظارت بر ثبت اطلاعات و مشخصات میهمانان داخلی و خارجی به منظور توسعه امنیت گردشگری از محور‌های اصلی در اعمال نظارت بر واحد‌های اقامتی و بوم گردی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: یکی از موارد مورد تاکید در رابطه با بوم گردی‌ها و مراکز اقامتی، اطلاع رسانی به میهمانان داخلی و خارجی درباره مناطق سه گانه تعریف شده در کویر و محدوده‌های قانونی ورود به کویر است و در این رابطه لازم است که آموزش‌های لازم به متصدیان این واحد‌ها نیز ارائه شود.

گنجعلی زاده بر ثبت دقیق اطلاعات مسافران و گردشگران اقامتی در واحد‌های بوم گردی تاکید و عنوان کرد: بنا به درخواست فعالان عرصه گردشگری در شهداد، نسبت به برخورد قانونی با متخلفان ارائه دهنده خدمات بوم گردی و اشخاصی که خانه‌های خود را بدون مجوز به میهمان‌ها اجاره می‌دهند، اقدام می‌شود.

در جریان این بازدید ضمن شناسایی یک واحد اقامتی فاقد مجوز‌های قانونی، به مدیران چهار واحد نیز تذکرات لازم برای درج اطلاعات دقیق مسافران وگردشگران و رعایت ضوابط مربوطه ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار