پس از استعفای الیزابت بورن، گابریل آتال به عنوان نخست وزیر جدید فرانسه منصوب شد.  

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه گابریل آتال ۳۴ ساله را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد؛ و جوان‌ترین رئیس دولت فرانسه و اولین مقام همجنس گرا است که قرار است تشکیل کابینه دهد.

دیروز دوشنبه، مکرون استعفای الیزابت بورن، نخست وزیر ۶۲ ساله را پذیرفت.

وی در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت: خانم نخست وزیر، کار شما در خدمت به ملت ما مثال زدنی بوده است، شما اصلاحات را با شجاعت، تعهد و اراده انجام داده‌اید و از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنم. 

بورن که در می ۲۰۲۲ به این سمت منصوب شد، دومین زنی بود که پس از ادیت کرسون به این سمت رسید و چندین قانون حساس از جمله اصلاح حقوق بازنشستگی و موارد مربوط به مهاجرت را به تصویب رساند.

رئیس‌جمهور فرانسه پس از آنکه سال ۲۰۲۳ شاهد بحران‌های سیاسی بسیاری بود، در ماه دسامبر با وعده یک ابتکار سیاسی جدید، گمانه‌زنی‌ها را درباره تغییر دولت مطرح کرد.

گابریل آتال از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به عنوان سخنگوی دولت فعالیت کرد و سپس در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به عنوان وزیر محاسبات عمومی و وزیر آموزش انتخاب شد. او در سن ۳۴ سالگی، جوان‌ترین نخست وزیر در تاریخ مدرن فرانسه است.

آتال به زودی وزرای کابینه جدید خود را معرفی خواهد کرد که به تایید امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیاز دارد. او که قبلاً نیز مورد انتقاد مخالفان قرار گرفته بود احتمالا بار دیگر انتقاد مخالفان را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار