معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در گرگان گفت: تمدن اسلامی در صدر اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) بر اساس پنج مولفه علمی و رفتاری بنا گذاشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در گرگان گفت: نخستین مولفه، توجه به علم، تفکر و تعقل است و در این چارچوب، رسول اکرم(ص) در احادیث مختلف مسلمانان را به علم اندوزی توصیه کرده اند. هیچ کس به اندازه آن حضرت بر اهمیت علم و آگاهی تاکید نداشته است و در همین چارچوب، در مکتب پیامبر ما، یک ساعت تفکر، از ۷۰ سال عبارت بالاتر دیده شده است.

حجت السلام و المسلمین محمدیان ادامه داد: مولفه دوم مد نظر پیامبر اکرم(ص) برای تمدن سازی، کار و تلاش است. ایشان برای اهل کار و تلاش جایگاه والایی قائل بودند و جامعه اسلامی را به کار حلال و احسن توصیه می‌کردند.

وی گفت: سومین مولفه، ایجاد مسئولیت اجتماعی و تقویت روحیه جمع گرایی در جامعه است و بر اساس همین آموزه، سرنوشت جامعه در مکتب اسلامی به هم پیوند خورده است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: تقویت مکارم اخلاقی، معنویت و عرفان، چهارمین مولفه است و در این زمینه، شخص پیامبر اکرم (ص) الگوی عملی تمام عیار رعایت مکارم اخلاقی در جامعه بودند.

حجت السلام و المسلمین محمدیان خاطرنشان کرد: جهاد در راه خدا و مبارزه با ظلم، طاغوت و استکبار، مولفه پنجم در تمدن سازی اسلامی است و در همین چارچوب؛ عدالت، پرچمی بود که ایشان به عنوان پرچم اجتماعی اسلام برافراشته کردند.

وی تصریح کرد: روحیه جهادی والای ملت فلسطین در هفته‌های اخیر آن‌ها را به الگوی تمام عیار جامعه بشری تبدیل کرده است و در نتیجه این روحیه، گرایش به اسلام و آموزه‌های قرآنی در جوامع غیر مسلمان افزایش قابل توجهی داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار