پورشیرزاد گفت: همه ظرفیت‌های قانونی برای حفاظت از پارک ملی بمو به کار گرفته می‌شود و حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در واقع حمایت از تنوع زیستی و حفظ محیط زیست و پایداری منابع طبیعی است.

 غلامرضا غلامی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس و هیئت همراه از پارک ملی بمو بازدید کردند.

 عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در حاشیه این بازید با ارائه گزارشی از پوشش حفاظتی پارک ملی بمو شیراز، اظهار کرد: همه ظرفیت‌های قانونی برای حفاظت از پارک ملی بمو به کار گرفته می‌شود.

او با تاکید بر لزوم حمایت از تنوع زیستی، ادامه داد: حمایت و حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در واقع حمایت از تنوع زیستی و حفظ محیط زیست و پایداری منابع طبیعی است. 

پورشیرزاد افزود: برای حفظ گونه‌های منحصربه فرد، در معرض انقراض یا گونه‌های نادر، اقدامات ویژه‌ای توسط حفاظت محیط زیست فارس در پارک بمو انجام می‌شود. بر این اساس وضعیت گونه‌های در معرض خطر و نادر در سایه اقدامات حفاظتی انجام گرفته، تثبیت شده و به رغم مشکلات چند سال گذشته حضور برخی گونه‌های ارزشمند نیز در این پارک ثبت شده است. 

 پارک ملی بمو با ۴۸ هزار هکتار وسعت در استان فارس و در ۱۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. این پارک یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس محسوب می‌شود که حدود ۵۰ سال است مورد حفاظت قرار گرفته است. این منطقه که از آن به عنوان بهترین زیستگاه برای پلنگ ایرانی یاد می‌شود محل زندگی ده‌ها و صد‌ها نوع پستاندار، پرنده، خزنده و همچنین گونه‌های متنوع گیاهی است.

تلاش برای تخصیص اعتبار لازم به محیط زیست استان

غلامی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس ضمن بازدید از پاسگاه محیط بانی، آتش بر‌های ساخته شده و مشاهده حیات وحش منطقه، بر حفظ بیشتر محیط زیست تاکید کرد و با ارائه نقطه نظرات کارشناسی، حمایت خود را برای تخصیص اعتبار لازم به محیط زیست استان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار