تصمیم فنلاند برای تمدید مسدود کردن مرز خود با روسیه

هلسینکی در نظر دارد مرز‌های خود با روسیه را برای بازه یک ماهه دیگر بسته نگه دارد.

آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ باعث شد دو کشور حوزه نوردیک شامل سوئد و فنلاند سیاست بی طرفی خود را کنار گذاشته و به دنبال عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برآیند. همین موضوع با خشم روسیه همراه بود. مقامات هلسینکی در ادامه با متهم ساختن مسکو به تحریک پناهجویان برای ورود به این کشور از مرز روسیه، تمامی مرز یک هزار و ۳۴۰ کیلومتری خود با این کشور را بستند.

به گزارش تله تریدر، پس از یک وقفه کوتاه که مقامات فنلاند اقدام به بازگشایی شماری از مبادی ورودی با روسیه کرده بودند، اکنون دولت این کشور تصمیم دارد پس از ۱۵ ژانویه سال جاری بار دیگر تمامی مرز‌های خود را با روسیه ببندد. 

منابع آگاه اعلام کردند این تصمیم قرار است به زودی و در ۱۱ ژانویه به طور رسمی اعلام شود. براساس تصمیم جدید تمدید بسته بودن مبادی مرزی با روسیه برای یک ماه دیگر تمدید خواهد شد. 

یکی از این منابع که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ موانع قانونی و سیاسی برای جلوگیری دولت فنلاند برای انجام چنین اقدامی وجود ندارد. 

هلسینکی از نوامبر ۲۰۲۳ به دلیل آنچه تلاش روسیه برای ایجاد بی ثباتی در این کشور با ورود مهاجران غیرقانونی خوانده است، مرز‌های خود را با این کشور به طور کامل بست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار