چه کسانی مشمولان غایب محسوب می‌شوند؟

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه گفت : افراد ذکور ۱۸ سال به بالا مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی و تابع دولت جمهوری اسلامی ایران تا غیبت نخورده اند، وضعیت خدمت وظیفه عمومی خود را مشخص کنند.

مسعود همتی معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص مشمولان غایب گفت : مشمولینی که در مهلت‌های تعیین‌شده از سوی سازمان، خود را جهت رسیدگی یا اعزام به خدمت و دانش آموزان، دانشجویان و طلاب داخل و خارج از کشور که حداکثر پس از یک سال از تاریخ ترک، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل خود را معرفی نکرده باشند در زمره مشمولان غایب به‌حساب می‌آیند.

وی افزود: کسانی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل، انصراف از تحصیل، اخراج و یا فارغ‌التحصیل شده و حداکثر تا ۶ ماه پس از ورود به ۱۸ سال تمام خود را معرفی نکرده باشند غایب محسوب می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مشمولینی که در تاریخ‌های تعیین‌شده برای اعزام به خدمت حضور نیابند و یا مشمولینی که دارای برگ معافیت موقت بوده و ظرف مدت یک ماه پس از اتمام معافیت موقت برای ادامه روند رسیدگی خود را به وظیفه عمومی رسیدگی‌کننده معرفی ننمایند نیز جزو افراد غایب محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: متعهدین خدمت در دستگاه‌های غیرنظامی مشمول قانون و کارکنان پایور و پیمانی نیرو‌های مسلح موضوع مواد ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ قانون که حداکثر تا ۶ ماه پس از رهایی از خدمت خود را جهت رسیدگی معرفی نکرده باشند و اتباع خارجی که پس از تحصیل تابعیت ایرانی، حداکثر تا ۶ ماه از تاریخ اخذ تابعیت خود را معرفی نکنند غایب محسوب می‌شوند.

همتی خاطرنشان کرد: آن دسته از مشمولانی که فاقد شناسنامه بوده و حداکثر تا ۶ ماه پس از صدور شناسنامه و یا مشمولانی که بدون غیبت اولیه محکوم‌به زندان شده و حداکثر تا ۶ ماه پس از آزادی از زندان خود را معرفی نکرده باشند مشمول غایب محسوب می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان بابیان اینکه مشمولانی که در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از سقف مجاز ادامه تحصیل داده باشند جزو مشمولان غایب هستند، گفت: افرادی که به‌صورت داوطلب آزاد (متفرقه) ادامه تحصیل داده و تحصیل آنان تا بعد از موعد قانونی اعزام ادامه داشته باشد و مشمولان دیپلم و پیش‌دانشگاهی حضوری درصورتی‌که در مهلت‌های قانونی (که بر اساس تاریخ تولد و زمان اخذ مدرک تحصیلی آنان تعیین گردیده است)، مدارک خود را برای معرفی ارسال ننمایند غایب خواهند بود.

وی یادآور شد: مشمولانی که در مهلت قانونی درخواست معافیت پزشکی و یا کفالت داده و در مراحل رسیدگی پزشکی و کفالت قرارگرفته‌اند ولیکن از روی عمد و یا به دلیل قصور در پیگیری پرونده و عدم حضور در جلسات شورای پزشکی و هیأت کفالت، باعث طولانی شدن مراحل رسیدگی شده‌اند، چنانچه رأی شورای پزشکی یا هیئت رسیدگی کفالت، به سرباز بودن آنان صادر شود، در این صورت در حکم مشمولان غایب بوده و برای آن‌ها برگ اعزام با غیبت صادر خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.