در زمستان چگونه رانندگی کنیم؟

سرپرست پلیس‌راه کرمانشاه گفت : با توجه به مخاطرات احتمالی سفر در فصل زمستان، رانندگان حتماً با رعایت نکات ایمنی، تجهیزات زمستانی اتومبیل و وسایل گرمایشی ایمن به همراه داشته باشند تا در هنگام تغییرات جوی دچار مشکل نشوند.

عبدالحسین زارع سرپرست پلیس‌راه کرمانشاه بابیان این‌که رانندگان با تجهیزات کامل سفر کنند، گفت : با توجه به امکان تغییر آب و هوایی و نزول بارش‌های برف یا باران در حین سفر، رانندگانی که قصد سفر در فصل زمستان رادارند باید آمادگی لازم را برای این تغییرات جوی داشته باشند.

وی افزود: ازآنجاکه بیشتر تصادفات در فصل زمستان براثر عدم رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی است، به همین علت توجه به فرامین تابلو‌ها و علائم و بیشتر کردن فاصله طولی و اتخاذ سرعت مطمئن و مناسب با شرایط جاده از ضروریات هست.

سرپرست پلیس‌راه کرمانشاه با تصریح این‌که انجام اعمال ناگهانی به‌ویژه در پیچ‌های لغزنده امکان خطرآفرینی را بیشتر می‌کند، گفت: رانندگان باید در شرایط جوی بارانی یا بارش برف از افزایش ناگهانی سرعت، ترمز گرفتن شدید، چرخاندن سریع فرمان و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودداری نمایند تا موجب سرخوردن اتومبیل نگردد.

وی ادامه داد: اگر خودرو در برف یا چاله گل‌آلود گیر کرد برای خارج شدن از آن می‌توان از چیز‌هایی مانند تکه سنگ، یا کیسه حاوی ماسه و سنگ‌ریزه برای کمک به افزایش نیروی اصطکاک در زیر چرخ‌ها به حالتی که در تماس با لاستیک‌ها باشند قرار داده و پس‌ازآن شروع به حرکت کرده تا خودرو رها گردد.

وی ضمن تأکید به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی ایمن در هنگام سفر در فصل زمستان، خاطرنشان کرد: اگر حین مسیر دچار خستگی شدید و یا نقص فنی به وجود آمد، هرگز در اتومبیل بدون تجهیزات گرمایشی استاندارد نخوابید و در صورت استفاده کردن از وسایلی غیر ایمنی مانند گاز پیک‌نیکی در داخل خودرو، خطر گازگرفتگی راننده و سرنشینان کاملاً جدی هست. در این شرایط از ضرورت دارد از نیرو‌های امدادی تقاضای کمک نمایید.

زارع گفت: قبل از شروع به حرکت در زمستان بهتر است از طریق تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت جاده‌های برون‌شهری مطلع شد و اگر شرایط نامساعد بود از تردد غیرضروری خودداری و در صورت اضطرار با رعایت مقررات و اتخاذ تمهیدات لازم قبل و حین سفر از وقوع سوانح پیشگیری کرد .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.