افزایش ۴۴ درصدی صدور پروانه ساخت و نوسازی در بافت‌های فرسوده اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: صدور پروانه ساخت و نوسازی در بافت‌های فرسوده اصفهان ۴۴ درصد افزایش یافت.

 معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: صدور پروانه در بافت فرسوده از ابتدای سال تاکنون  ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته  و از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۴۳۷ واحد نوسازی شده است.

وحید موحدیان افزود: امار افزایش  صدور پروانه در بافت فرسوده شهری اصفهان براساس ارزیابی شرکت بازآفرینی کشور دارای بالاترین رشد در بین ۱۲ کلان شهر ایران بوده است.

او گفت:  سال گذشته در حدود ۹۹۸ و امسال نیز ۱۴۳۷ واحد بازآفرینی شده اند که در مجموع پروانه‌های صادره شده در این بخش ظرف سال گذشته و امسال دو هزار و ۴۳۵ عدد است.


معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد در شهر اصفهان باتوجه به اجرای بسته تشویقی ۱۹‌بندی شامل تخفیفات مالی، طبقه تشویقی، سطح اشغال تشویقی تخفیف درصدی پروانه ساختمان و ...، صدور پروانه‌ها رشد چشمگیری داشته است و بر اساس این آمار در.. ماه امسال با لحاظ صدور پروانه و تعداد ساختمان بیشترین درصد رشد را شاهد بوده ایم، این آمار بدان معناست که سیاست‌های تشویقی در زمینه نوسازی مسکن تاثیرگذار بوده است.


مهدویان با اشاره به اینکه در محله همت آباد به عنوان سایت نمونه نوسازی بافت‌های فرسوده با حضور گسترده انبوه سازان آغاز شده است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۰ محله هدف و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ محله با مشارکت مردم محلات اسناد باز افرینی آن‌ها تهیه و اقدامات عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، روشنایی، فرهنگی و ... با بودجه ۱۲۰۰۰میلیارد ریال به صورت مستقیم اجرا شده است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار