پانزدهمین اجلاس سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با حضور مدیران حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش آغاز به کار کرد.

پانزدهمین اجلاسیه سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با حضور معاونان حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل و معاونین پرورشی آموزش و پرورش استان‌ها در سالن جلسات خانه معلم قم آغاز به کار کرد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم افزود: با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد که مورد تاکید و مقبول مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام حمید نیکزاد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی کند. 

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه برای ظهور و بروز بیش‌تر در جامعه و اجتماع نیاز به حضور در مساجد دارد افزود: برنامه پیوند مسجد، مدرسه و خانواده یکی از برنامه‌هایی است که در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام نیکزاد گفت: برنامه ۵ ساله با تمام کاستی‌هایی که داشت انجام شد و یکی از اقدامات این برنامه طرح امین و احداث مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه بوده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: در این طرح باید دانش آموز به گونه‌ای به مسجد متصل شود که دانش آموز در ساعت غیر از مدرسه نیز در مسجد حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه ورود حوزه به آموزش و پرورش باید با حفظ شأنیت طلبگی باشد، گفت: نباید ارتباط طلابی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند با حوزه قطع شود.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد گفت: آشنایی دانش آموزان و خانواده‌ها با سیستم، ساختار و مفاخر حوزه‌های علمیه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

قرار است در نوبت عصر این اجلاسیه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش سخنرانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار