معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: پل بعثت به مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد و پل موجود حذف می‌شود.

هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: پل بعثت در بزرگراه بعثت و در محدوده تقاطع با خیابان شهید رجایی رو به روی ترمینال جنوب استاندارد فنی ندارد و به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد.

وی افزود: طبق طرح جدید به جای پل بعثت، یک پل جدید قبل از تقاطع خیابان شهید رجایی شروع و پس از حذف تقاطع خیابان شهید رجایی، از روی مترو و راه آهن عبور می‌کند و پل موجود حذف می‌شود.

معاون شهردار تهران همچنین گفت: پل جدید همچنین در ادامه از جلوی ترمینال جنوب عبور می‌کند و باعث حذف تقاطع خیابان شهید بخارایی می‌شود و در نهایت طول این پل در حدود ۱.۲ «یک و دو دهم» کیلومتر خواهد بود.

هادی حق بین افزود: مطالعات این طرح تکمیل شده است و امیدواریم سال آینده وارد مرحله اجرایی طرح شویم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران درباره علت اینکه نمی‌توان پل موجود را حفظ کرد، گفت: این پل به لحاظ شاخص ها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد؛ اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
مقاوم سازی و بهسازی با حذف دو مقوله جدا از همِ .
برای بهسازی احتیاج به حذف نیست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۴۷ ۲۳ دی ۱۴۰۲
جمع کردنش از پهن کردنش گرونتره. تخریب و ساخت یک پل دیگه هزینه سنگینی دارد. ۶ بار متر کن بعدا پارچه رو ببر. شما اول میبرید بعدا پارچه رو متر میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آیا زیر گذر از پل بهتر نیست؟مثل پل گیشا! ظاهر شهر هم از حالت شلوغی بیرون میادو محیط باز و دل پذیری ایجاد میشه.خطر زلزله هم نداره