۹۰۰ کودکستان در چهارمحال و بختیاری زیرمجموعه آموزش و پرورش قرار دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون۸۳ درصد کودکستان‌های استان تطبیق مجوز تاسیس را انجام داده‌اند و مابقی تا پایان سال انجام خواهند داد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰۰ کودکستان در استان زیرمجموعه آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: تاکنون۸۳ درصد کودکستان‌های استان تطبیق مجوز تاسیس را انجام داده‌اند و مابقی تا پایان سال انجام خواهند داد.

نصرت الله محمودی افزود: تطبیق مجوز تاسیس و فعالیت کودکستان‌ها از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است، که دریافت مجوز فعالیت برای کودکستان‌های استان به تازگی آغاز شده است.

به گفته وی، با فعال شدن سازمان ملی کودک، از پارسال فعالیت تمام مهد‌های کودک زیر نظر بهزیستی و پیش دبستانی‌های زیر نظرآموزش و پرورش با عنوان کودکستان قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


محمودی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری حدود ۲۰ هزار نوآموز در کودکستان‌های استان در مقطع پیش‌دبستانی مشغول آموزش هستند.

وی به آغاز راهبری و نظارت بر کودکستان‌های استان اشاره کرد و گفت:بر اساس ماده ۴۹ شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرای کودکستان‌ها، نظارت عالی بر کودکستان‌ها بر عهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و نظارت میدانی و اجرایی بر امور کودکستان‌ها، از جمله محتوا و فعالیت‌های تربیتی آموزشی، اداری، شهریه و امور مالی، فضا و تجهیزات، ظرفیت ثبت نام، امور منابع انسانی و قرارداد‌ها است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در فرایند راهبری و نظارت تحولی بر کودکستان‌ها از ظرفیت کارشناسان آموزش پیش‌دبستانی و ابتدایی، راهبران آموزشی و تربیتی، سرگروه‌های آموزشی و آموزگاران بازنشسته مناطق آموزشی استان در قالب تیم‌های راهبری و نظارت استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار