مدیر انجمن سینمای جوان فارس گفت: بودجه تولید فیلم انجمن سینمای جوانان فارس امسال ۱۰ برابر به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

ابراهیم شیشه گر گفت: شورای تولید انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر شیراز پس از برگزاری جلسه پیچینگ، پنج فیلمنامه را برای تولید با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران انتخاب کرد.

او توضیح داد: در این نست بررسی فیلمنامه‌ها، با حضور سیدهادی آقاجانی، محمد منصوبی، علی خسروی، احسان همتی، سجاد ایمانی، مسعود احمدی و مهدی صدیقی به عنوان اعضای شورای تولید فارس برگزار شد و ۱۲ فیلم‌نامه که با کسب امتیاز لازم به مرحله نهایی رسیده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر انجمن سینمای جوان فارس عنوان کرد: در پایان نخستین جلسه پیچینگ، فیلم نامه‌های سرکوهی از محمد ناصری راد، قیراط از علی آرامشی فرد، جدال نعش و نعش‌کش ازبهنام روشن، پیکار بر سر قلمرو از سیاوش عابدی و بی عرضه از ایمان طهماسبی با اعمال اصلاحات پیشنهادی داوران موفق به کسب حمایت مالی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز شدند.

شیشه‌گر گفت: انجمن سینما جوانان ایران در مجموع سه هزار و ۸۰۰ میلیون ریال از این فیلم‌نامه‌ها حمایت مالی می‌کند.

او اضافه کرد: علاوه بر این، فیلم نامه فرعی سوم از وحید گودرزی به باشگاه فیلم اولی‌ها ارجاع شد.

مدیر انجمن سینمای جوان فارس اعلام کرد: در صورت به حد نصاب رسیدن فیلنامه‌ها جلسه دوم شورای تولید در اسفند ماه برگزار شود.

شیشه‌گر یادآور شد: انجمن سینمای جوانان ایران که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما در کشور و کشف و حمایت از استعداد‌های سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه حالت فیلم اولی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

او افزود: فیلم‌سازانی که در این فرآیند فیلم بسازند، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و با تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران امکان درخواست متمم قرارداد تا ۲ برابر مبلغ مصوب خود را دارند.

شیشه‌گر گفت: اظهار کرد: بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده از فیلم‌های تولیدی فیلمسازان فارس طی چند سال گذشته و بررسی شیوه‌های جدید تولید در دنیا و پس از مشاوره با فیلمسازان با تجربه و کارشناسان، معاونت تولید انجمن سینمای جوان به این نتیجه رسیده که برای تولیدات جدید انجمن از شیوه پیچینگ (نوع پرتاب ایده از سوی فیلمساز در جمع کارشناسان و دفاع از طرح و فیلمنامه‌اش) و یا (فیلمنامه را در حداقل زمان تعریف کردن) استفاده کند.

او اضافه کرد: در این جلسه، اعضای شورای پیچینگ به‌عنوان مخاطب و مشاور با فیلمساز به بحث و تبادل نظر می‌پردازند تا طرح و ایده اولیه فیلمساز پخته و دارای قابلیت اجرا و تولید شود.

مدیر انجمن سینمای جوان فارس یادآور شد: فیلم‌سازان جوان می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی http://production.iycs.ir/ طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار