رئیس پلیس راهور پایتخت:

پیاده‌رو‌های شهر ایمن‌سازی می‌شود/ باید در برخی معابر خط ویژه موتورسیکلت ایجاد کنیم

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با انتقاد از تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های شهر گفت: ایمن سازی پیاده‌رو‌ها در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد.

سرهنگ ابوالفضل موسوی پور در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌های تهران با اجرای طرح ۱۰ پلیس راهور گفت: مردم ۲ مطالبه اصلی از ما در موضوع تردد موتورسیکلت‌ها دارند که یکی حرکت خلاف جهت و دیگری عبور از پیاده‌رو است.

وی با بیان اینکه این درخواست‌ها و مطالبات مردمی از طریق سامانه ۱۹۷ پلیس ثبت شده است، اظهار کرد: پیاده رو محل عبور شهروندان است و نه موتوری‌ها؛ از این رو ایمن سازی این اماکن در دستور کار است.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه تردد موتورسیکلت در پیاده‌رو‌ها باعث رعب و وحشت شهروندان شده است، ادامه داد: با اصلاح مهندسی، پیاده‌رو‌های تهران ایمن سازی می‌شود.

وی یادآور شد: پیاده‌رو‌ها را به صورتی ایمن سازی می‌کنیم که امکان تردد افراد توان یاب و جانباز فراهم شود و در عین حال موتوری‌ها نتوانند در آن حرکت کنند.

نیاز تهران به ایجاد خطوط مخصوص موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین با اشاره به نیاز ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت در تهران گفت: در برخی معابر توقفگاه‌های اضطراری مخصوص موتورسیکلت ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: چاره‌ای نداریم و باید در برخی معابر به دلیل نوع فضا و محیط کسب و کار و تردد‌های بسیار، خط ویژه موتورسیکلت ایجاد کنیم چرا که تردد موتوری‌ها آن هم در خیابان طالقانی تا میدان ولیعصر (عج) اجتناب ناپذیر است.

به گفته سرهنگ موسوی پور، موضوع ایجاد خط ویژه موتورسیکلت برای پلیس راهور اهمیت خاصی دارد و با شهرداری تهران برای این منظور هماهنگی‌ها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: البته از گذشته خطوط ویژه برای موتورسیکلت سواران ایجاد شده و در ادامه نیز ایجاد خطوط ویژه برای تردد موتورسواران در محل‌هایی که کار کارشناسی شده باشد با هماهنگی بین پلیس و شهرداری تهران ادامه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار