حضور سرمایه گذار عمانی در فسا/ ارزیابی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و لبنی فسا به عمان

مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: زمینه‌های همکاری در خصوص توسعه صادرات محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان فسا به کشور عمان امکان سنجی و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در جریان سفر سرمایه گذار عمانی که به دعوت استاندار فارس انجام گرفته بود، ابتدا در فرمانداری شهرستان فسا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تجاری شهرستان تبیین شد و سپس واحد تولیدات لبنی، گلخانه تمام مکانیزه و پایانه صادراتی شهرستان مورد بازدید و ارزیابی صادراتی قرار گرفت.

در حاشیه این سفر سید مهدی خادمی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس با اشاره به قابلیت‌های شاخص شهرستان فسا از جمله مجاورت با بنادر جنوبی و محور مواصلاتی منتهی به درگاه‌های صادراتی، فرودگاه و امکان دسترسی به راه آهن، اظهار کرد: فسا می‌تواند از مناطق مهم اقتصادی استان فارس برای ایفای نقش تولید با گرایش صنایع تبدیلی کشاورزی باشد.

 او افزود: ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری شهرستان فسا بسیار قابل توجه است؛ لذا باید با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه آن در شهرستان که عامل اصلی کنترل قیمت و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و مصرف کنندگان است از کاهش قیمت و بروز مشکل برای کشاورزان جلوگیری کرد.

خادمی گفت: در صورت افزایش تعداد صنایع تبدیلی، علاوه بر کاهش هزینه‌های جانبی، محصولات برداشت شده در زمان کمتری در شهرستان فسا فرآوری خواهد شد که افزایش میزان صادرات، ارزآوری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دوچندان را در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار