کارخانه تولید محصولات ویژه بیماران سلیاکی به همت یک شرکت دانش بنیان در شیراز راه اندازی شد.

فضایلی مدیر عامل شرکت دانش بنیان در شیراز اظهار کرد: با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی و با ۱۲ نیرو که عمده آن‌ها از دانشجویان رشته مهندسی صنایع غذایی هستند کارخانه تولید محصولات مخصوص بیماران سلیاکی راه اندازی شده است.

او با اشاره به تولید محصولات بدون گلوتن در این کارخانه، گفت: بدن افراد دارای بیماری سلیاک به ۳ نوع غله که شامل گندم، جو و چاودار است، واکنش نشان می‌دهد و این افراد دچار سوء تغذیه می‌شوند.

فضایلی با بیان اینکه این افراد فقط باید از آرد برنج، نشاسته ذرت و نشاسته سیب زمینی استفاده کنند، تصریح کرد: ۶۰۰ تن محصولات بدون گلوتن در این شرکت تولید می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان در شیراز اضافه کرد: ۱۲ محصول شامل کیک، نان توست، آرد نان، آدر پنکیک، آرد کیک، آرد برنج، آرد همه کاره، نشاسته ذرت، وانیل، خمیر مایه و بکینگ پودر در این شرکت تولید می‌شود.

نخستین کارخانه در محیط دانشگاه 

او به همکاری دانشگاه شیراز در راه اندازی این کارخانه اشاره کرد و گفت: این کارخانه نخستین کارخانه‌ای است که در محیط دانشگاه راه اندازی شده و محصولات بیماران سلیاکی تنها در این کارخانه تولید می‌شود.

فضایلی ادامه داد: این شرکت قرار است تا چند ماه آینده ۶ محصول پرکاربرد بدون گلوتن را که شامل آرد سوخاری، ویفر، کوکی، بیسکویت، پاستا و نودل است، تولید کند و در اختیار بیماران سلیاکی قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.